בארץ

יום זיכרון ללא פוליטיקאים? משפחות שכולות באקט מחאה

על רקע הסערה סביב הרפורמה המשפטית וגל המחאה שהיא מעוררת, מותר גם לשאול: האם אקט המחאה הוא עצמו מחאה פוליטית? מאות משפחות שכולות פנו ליו"ר יד לבנים ודרשו: "לא לאפשר נאומי פוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון"
דוד זולדן |  1
קמפיין ליום הזיכרון (צילום מאגר התמונות)
מאות משפחות שכולות לאלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים ואב שכול והפצירו בו: "להוציא את הפוליטיקה" מאירועי יום הזיכרון השנה. "בני משפחות השכול רואים עכשיו בחלחלה גוברת את סערת הקרעים והשסעים מתקרבת לבתי הקברות", הבהירו המשפחות את המסר וחידדו: "פנייתנו אליך היא כואבת, אבל אינה פניה אישית אלא בשם כמה אלפי משפחות כואבות ודואגות".
"זה כמה חודשים, עם ישראל נמצא בעיצומו של מאבק ערכי ופוליטי שמדינת ישראל לא ידעה כמותו מאז ומעולם. הקרעים והשסעים בקרב הציבור הרחב מחלחלים לכל חלקה טובה, מכים שורשים בכל שעה, בכל מקום ובכל תחום". כתבו והדגישו עוד: "תפארת היצירה הישראלית שעמלו עליה דורות רבים, החל מחזונו של הוגה המדינה, דרך מבשרי הציונות ועד ימינו אנו, מאיימת להתמוטט עלינו".
עוד ציינו במכתבם כי: "בתקופה רעה זו, כשצמד המילים 'מלחמת אחים' הפך לאיום שיגרתי, אנחנו מבקשים לפנות אליכם בקריאה להוציא את הפוליטיקה מבתי הקברות, להוציא את בתי הקברות מהפוליטיקה ולמנוע בכך את המהומה שעלולה להתחולל בטקסי יום הזיכרון מעל קברי הנופלים והנופלות, הנרצחים והנרצחות. למען כבודם, אנחנו מבקשים להשמיט מכללי הטקס השנה את נאומי הפוליטיקאים, במקומם יכולים לנאום קציני צבא בכירים בפועל ובדימוס, קציני משטרה ושירותי הביטחון". יוזמי המכתב שיתפו את מיקום קבורת הנופלים מקרב משפחתם הקרובה והם מהדהדים קריאה שכבר נשמעה לאחרונה להוציא את הפוליטיקה מהטקס לפחות השנה כאשר המצב הלאומי שברירי והוויכוח סוער מתמיד.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם הם יצליחו אבי מת לשווא
    קובי המרוקאי 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני לא מוכן שביבי ואנשיו יתקרבו אלינו, לא למד הקבר ולא בכלל... הם לא הממשלה שלי. נקודה
    סגור