בארץ

לקראת יום הזיכרון: משפחות שכולות בפנייה כנגד בן גביר

משפחות שכולות מבאר שבע פנו לראש העיר ויו"ר יד לבנים במטרה למנוע את נאומו של השר לביטחון לאומי בבית העלמין בעיר ביום הזיכרון: "אכסה את הקבר בבד שחור"

מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לקראת יום הזיכרון המתקרב, מתפתחת לה חזית בין המשפחות השכולות מבאר שבע לשר לביטון הלאומי, איתמר בן גביר. השר אמור להגיע ולנאום בטקס שיתקיים בבית העלמין הצבאי בעיר, מה שמעורר את התנגדותן החריף של המשפחות. נציגי המשפחות פנו לראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' ויו"ר יד לבנים, אלי בן שם, בדרישה למנוע את נאומו של בן גביר.
אביו של לוחם גל קיידאן ז"ל אמר: "אכסה את הקבר בבד שחור, שגל לא יישמע". אמו של גדי מיינפלד שנהרג בלבנון מסרה: "הבן שלי נפל בקרב בגיל 19, איפה בן גביר היה בגיל 19?". בן שם צפוי להיפגש ביום ראשון עם השר בן גביר ולהביע בפניו את התנגדות המשפחות להגעתו. יד לבנים קיבלו כ-8500 פניות בדרישה שהפוליטיקאים לא יגיעו השנה לטקסי הזיכרון.
ראש העיר דנילוביץ' סירב להתערב ברשימת המזומנים ומסר: "מדובר בטקס שמקיימת המדינה ביום הזיכרון בחלקות צבאיות בכל בתי העלמין. הטקס הוא בהפקה בלעדית של משרד הביטחון. ועדת הטקסים היא זו שמשבצת את נציגי המדינה. ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל קדושת המקום מחייבת אותנו להשאיר בחוץ כל מחלוקת פוליטית ולנהוג בממלכתיות וברגישות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה