בארץ

ארה"ב מרגלת אחרי ישראל: "המוסד עודד הפגנות נגד הרפורמה"

מסמכים שדלפו מהפנטגון ופורסמו בעיתונים החשובים הארצות הברית טוענים: "בכירים במוסד עודדו להפגין נגד המהפכה המשפטית". הפרסום חושף הן את הריגול האמריקני בישראל, והן התערבות חריגה של המוסד נגד הממשלה
מערכת ice |  2
דוד (דדי) ברנע (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
מרד חשאי במוסד? פרסום מדהים הלילה (ראשון) בעיתונים וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס בארצות הברית טוען, כי לפי מסמכים מסווגים שדלפו מהפנטגון, בכירים במוסד עודדו את ההפגנות נגד המהפכה המשפטית
עצם הפרסום חושף שתי פרשיות מביכות: הראשונה היא שארה"ב מרגלת אחרי ידידתה הטובה ישראל, אם כי הדבר לא באמת מפתיע וגם ישראל ריגלה בארה"ב. השניה היא עצם הפעולה האקטיבית של ארגון הביון הישראלי נגד הממשלה.

המסמך שהודלף שכותרתו "סודי ביותר" אומר כי בחודש פברואר, בכירים בארגון המוסד "עודדו את פקידי המוסד ואזרחי ישראל למחות נגד הרפורמה המשפטית המוצעת ע"י ממשלת ישראל, כולל מספר קריאות מפורשות לפעולה נגד הממשלה". יחד עם זאת מציינים בארצות הברית כי האותנטיות לכאורה של המסמכים, אינה מעידה בהכרח על דיוקם.
"אם זה מדויק, זהו שינוי דרמטי בהליך של הנהגת המוסד ומציב את ישראל בטריטוריה חסרת תקדים", אמר נתן סאקס, חוקר ישראל במכון ברוקינגס. "זה סימן לכמה רחוק דחפה קואליציית נתניהו את החברה הישראלית ועד כמה ההימור גבוה".
 
בתגובה לפרסומים, משרד ראש הממשלה מסר כי הוא בוחן את הדיווחים. כזכור, בעבר פורסם כי חלק מעובדי המוסד ביקשו וקיבלו אישור להשתתף בהפגנות כאזרחים פרטיים. ראש המוסד, דוד ברנע, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, התיר לעובדים זוטרים להשתתף כל עוד לא הזדהו כחברים בארגון.
כמה מאות עובדי המוסד לשעבר, כולל חמישה ראשים לשעבר, חתמו גם הם על הצהרה במארס המתנגדת למהפכה המשפטית. הדיווח בארה"ב מציין כי המוסד עצמו מעולם לא נקט עמדה לגבי מחלוקת פוליטית או חברתית כלשהי בישראל.
כן הזכירו שני העיתונים החשובים כי בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, טען בחודש שעבר שמחלקת המדינה האמריקנית תומכת בהפגנות בישראל כדי להפיל את שלטון אביו. בארה"ב דחו את הטענה בבוז.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי ונתעורר מהסיוט
    ע. 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הספקולציות ההזויות יכולות להתברר גם כנכונות בימים טרופים אלא. כדאי שנתעורר אל עצמנו ונתחיל להתעשת ולנסות להרגיע. אם חפצי חיים אנחנו, עשו חשבון נפש וקחו הפוגה מההסתות השנאה והפילוג.....כולנו!!!
    סגור
  • 1.
    צריך להזדעזע מהדברים הנכונים
    כבר לא מופתעת מכלום 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכות אכיפת החוק בישראל באישור היועמשים ובתי המשפט מרגלות ואוספות מידע עליכם אזרחים נורמטיבים מזה כעשור ואתם לא מזדעזעים, מה מפתיע בזה שארה"ב מרגלת אחרי מדינת ישראל? החלק המזעזע באמת בסיפור הוא שלא רק לשעברים במשטרה ובצבא בן קושרי הקשר אלא גם בכירים מכהנים במוסד פועלים להפלת הממשלה החוקית במדינת ישראל.
    סגור