בארץ

צה"ל תוקף בלבנון ובעזה: "רואים בלבנון אחראית לירי"

אחרי שחמאס לקח אחריות על ירי 36 טילים משטח לבנון לישראל, צה"ל תקף הלילה בעזה ובלבנון: "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה"
מערכת ice | 
מבצע "עלות השחר" (צילום פלאש 90 / עטיה מוחמד)
אחרי ההסלמה בימים האחרונים בכל הגזרות, כאשר 36 טילים נורו על ישראל מלבנון, ובנוסף לכך הירי מעזה בערב החג ולפני כאשר על כולם לקח את האחריות ארגון הטרור חמאס, צה"ל תקף הלילה גם בלבנון וגם בעזה, זאת לאחר הערכת המצב שביצע הקבינט המדיני.
במקביל לתקיפות של צה"ל ברצועת עזה, מעזה שוגרו רקטות לעבר ישראל ואזעקות הופעלו באשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה. בתוך כך, באחד המטחים הבוקר נפגע בית בשדרות מחלק של רקטה, נזק קל נגרם ולא היו נפגעים. בצה"ל הורו לתושבי עוטף עזה לשהות בסמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה, כאשר גם באשקלון ובאשדוד פתחו בשעות הלילה המוקדמות את המקלטים הציבוריים בעיר.
התקיפה בלבנון החלה מעט אחרי השעה 04:00, ומדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תקף הלילה מטרות תשתית ומטרות של ארגון הטרור חמאס בשטח דרום לבנון. צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".
לפי דיווחים בלבנון, צה"ל תקף במחנה הפליטים אל רשידיה שליד העיר צור ושישה טילים נורו לעבר מטרות פלסטיניות. לפי הדיווחים, בתים ניזוקו אך לא היו נפגעים. הדי פיצוצים נשמעו באזור, ולפי הדיווחים התקיפה הישראלית הייתה באזור הכפר קליילה שממנו בוצעו השיגורים לישראל אתמול בצהריים.
חמאס גינה את תקיפת צה"ל בדרום לבנון, ומארגון הטרור נמסר: "אנו מגנים את התוקפנות הציונית הבוטה נגד לבנון, ומאשרים את עמדתנו והסולידריות שלנו עם העם הלבנוני היקר". מהג'יהאד האיסלאמי נמסר: "כיום, ההתנגדות מתרגמת את התחייבותה לירושלים ולירושלמים, ממשיכה בתגובתה המבורכת לתוקפנות ומאשרת כי חרב ירושלים תישאר פתוחה בכל הזירות. הג'יהאד שלנו נמשך ללא נסיגה בעזרת האל הכול יכול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה