בארץ

המשמר הלאומי של בן גביר: כך ימומן התקציב למהלך

התקציב למעשה יורכב מקיצוץ רוחבי של 1.5% תקציבם של כלל משרדי הממשלה, שהם בפועל כמיליארד שקלים - סכום שפחות או יותר מתקרב לדרישותיו של בן גביר. במשטרה לא ממש מרוצים מכל המהלך
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במסגרת עצירת חקיקת הרפורמה הישראלית ראש הממשלה נתניהו סיכם עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר על הקמת "משמר לאומי" שיכהן ישירות תחת בן גביר. ללא ההבטחה הזו של נתניהו בן גביר כנראה לא היה מסכים לתמוך בעצירת החקיקה ואף היה מתפטר מהממשלה, כפי שאיים.
במסגרת ההסכם בין נתניהו ובן גביר, תעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון להצבעה הצעה "להקמת משמר לאומי תחת המשרד לביטחון לאומי, ויבוצעו תיקוני החקיקה הנדרשים לשם הקמתו". בן גביר מתכנן להקים ארגון שיפעל ישירות תחת משרדו והוא מבקש תקציב זהה לשאר המשרדים שברשותו, כ- 1.5 מיליארד שקל על מנת לגייס 1800 אנשים בתור התחלה.
אז על מה בעצם יצביעו חברי הכנסת ביום ראשון ומאיפה יגיע התקציב להקמת המשמר? אז התקציב למעשה יורכב מקיצוץ רוחבי של 1.5% תקציבם של כלל משרדי הממשלה, שהם בפועל כמיליארד שקלים - סכום שפחות או יותר מתקרב לדרישותיו של בן גביר. במשטרה עצמה אגב לא ממש מרוצים מכל המהלך, כאשר עולה החשש כי הגוף החדש יצור חוסר בהירות לגבי הסמכויות בין גופי הביטחון השונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מליציה
    הבורר 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המליציה של הגביר הבנתם או כוח וגנר אם תרצו אם אתם יודעים מי הם .אני כבר לא המום ולא מתפלא על כלום .משמרות המהפכה של הטרוריסטי בדומה לאירן יהרגו מפגינים .אופנוענים יכסחו אותם ,יתכן ויגוייסו עבריינים .
    סגור