בארץ

נתניהו הכריז: "החלטתי להשהות את הרפורמה המשפטית"

ראש הממשלה נשא דברים שכלל אזרחי מדינת ישראל חיכו לו וממנו יצאה הבשורה: החקיקה ברפורמה המשפטית תעצור עד המושב הבא של הכנסת
מערכת ice |  6
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נשא הערב את אחד הנאומים החשובים והמשמעותיים ביותר בקריירה הפוליטית שלו ובהיסטוריה של המדינה כולה. המסר המשמעותי ביותר מדבריו הערב הוא: תהליך החקיקה ברפורמה המשפטית נעצר, נכון למושב הכנסת הנוכחי. 
כך אמר ראש הממשלה הערב: "אזרחי ישראל, לפני 3000 שנים כאן בירושלים התחרש משפט שלמה. שתי נשים באו לפני המלך שלמה וכל אחת מהן טענה שהיא האימא האמיתית של התינוק. המלך שלמה ציווה להביא חרב ולבתר את התינוק לשניים. אישה אחת הייתה מוכנה, אבל השנייה סירבה בתוקף והתעקשה שהתינוק יישאר שלם. גם היום, משני הצדדים במחלוקת הלאומית טעונים לאהבת התינוק"
הוא המשיך: "אני ער למתח העצום שהצטבר בין שני הצדיים. אני קשוב לקולות להפיג את המתח, אבל יש דבר שאינני מוכן לקבל. יש מיעוט קיצוני שמוכן קרוע את המדינה שלנו לגזרים - הוא מאיים באלימות, מצית אש, קורא לסרבנות שהיא פשע נורא. מדינת ישראל לא יכולה בלי צה"ל וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות. סרבנות זה קץ המדינה שלנו. ולכן, אני דורש מראשי זרועות הביטחון וראשי הצבא להתנגד בתקיפות לתופעת הסרבנות. לעצור אותה. אלה שקוראים לאנרכיה ולאלימות קוראים לבתר את התינוק לשניים, אבל רובם של אזרחים לא מוכנים לבתר את התינוק. אני לא מוכן לקרוע את העם לגזרים".
"במשך 3 חודשים, קראתי פעם אחר פעם להידברות ואמרתי שאהפוך כל אבן. כי אני זוכר שאיננו עומדים מול אויבים, אנחנו עומדים מול אחים ואני אומר כאן ועכשיו - אסור שיהיה מלחמת אחים. אנחנו נמצאים במסלול התנגשות מסוכן ובעיצומו של משבר שמחייב את כולנו לפעול באחריות. אתמול קראתי את מכתבו של בני גנץ 'בואו נתכנס להידברות בתום לב'. אני יודע שיש עוד אנשים עם הגישה הזאת. אני נותן הזדמנות אמיתית להידברות אמיתית".

בסופו של דבר, ראש הממשלה אמר את מה שרבים חיכו לו: "מתוך אחריות לאומית, החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה" אך גם הוסיף: "כך או כך נביא את הרפורמה ונחזק את זכויות הפרט".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חוסר אימון
    אליריס 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה שחיבים להחליף את ביבי ומהר כי מחבל בכל דבר שיכול להביא שינוי הוא רוצה לפורר את הימין חיבים לאאגן מישהוא שיחליף את ביבי ועדיף מה שיותר מהר כי הואיחבל בכל הימין
    סגור
  • 3.
    לא החלטת כלום, לא נתנו לך ברירה!
    עובד 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו, אתה משפר עמדות, מכין מלציה שתלחם במפגינים ממש כמו משמרות המהפכה.
    סגור
  • 2.
    נאום אומלל
    ציון 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב נוכחנו בנאום פתלתל ומלא בשקרים שהאיש מאמין בהם ואינו יודע להבחין בינם לבין אמת. אין סרבנות! הסרבנות נמצאת בצד,של הלא מתגייסים. "הסרבנים" שהם המתנדבים לא חייבים להתנדב. מל שלמה כל כך מטופש ולא הוסיף, עונה ברמה הנמוכה שחט לביביסטים הימניים. ומצחיק שביבי התרגש מזה שהימין יצא למחאה ספונטנית. נו, בחייאת כמה אפשר לשקר? ובנוסף, זה רקמחמם את האווירה ובוודאי לא נאום פיוס. האיש מנותק, גבה לב ויהיר. נראה כמו מומיה חנוטה. מסיים באקורד רע ובזוי. חבל שלא ידע לרדת מהבמה בזמן. וכרגיל, לא מאמינים לו. נאום יבשושי ומרוחק.
    סגור
  • 1.
    ימינים, לא להתגייס.
    רגע ימדוד לי 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צה"ל צבא אפרטהייד כלפי הימין. ימינים, תשתמטו. עבור מי בדיוק אתם צריכים להקריב את חייכם ?
    סגור
  • פתי מאמין
    כרמית 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחח
    סגור
  • אלירז שדה
    ג׳ורג׳ 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויפתח ה׳ את פי החמור ואתונו
    סגור