בארץ

הסלמה באלימות נגד המפגינים: נהג דרס מפגין בהרצליה ותקף אחרים

בדרך למלחמת אחים: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית גוררות יותר ויותר תגובות אלימות מצד תומכיה. מפגין נדרס בהרצליה, אופנוען תקף בגבעתיים, זוג מבוגר הוקף ברכבו באור עקיבא. מארגני המחאה: כשבנו של ראש הממשלה קורא למפגינים נאצים, כך זה נראה"
מערכת ice |  2
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
עם האצת חקיקת המהפכה המשפטית והתגברות המחאה ברחבי הארץ – מתגברת גם האלימות כלפי המפגינים מצד תומכי הימין. עשרות אלפי מפגינים השתתפו אמש במחאות, מתוכם 160,00 רק בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב.
האירוע הכי חמור של ליל אמש (מוצ"ש) ארע בהרצליה, שם מפגין נדרס על ידי נהג רכב ונפגע ברגלו. המפגין נפצע קל ופונה לקבלת טיפול בבית חולים מאיר בכפר סבא. הנהג, בן 57, נעצר בחשד לדריסת אדם. על פי העדויות במקום הוא עלה על רגלו של המפגין, ולא הסתפק בכך אלא גם יצא מרכבו והחל להכות מפגינים".

גם בגבעתיים פרצה מהומה לאחר שבהפגנה שהתקיימה ברחוב ויצמן בהשתתפות אלפי בני אדם נכנס רוכב אופנוע בן 24 עם אופנועו בין המפגינים למרות החסימה, ואיים לפגוע בהם. הוא נעצר על ידי המשטרה בחשד לתקיפה ואיומים.
 
בהפגנה שהתקיימה באור עקיבא בהשתתפות מאות בני אדם, הושלכו ביצים לעבר מפגינים, ושלושה חשודים נעצרו והועברו לחקירה. באירוע שהופץ ברשתות החברתיות, נצפים זוג מפגינים מבוגרים שבסיום ההפגנה ניסו לצאת מהחניון ברכבם, ואז הקיפו את רכבם עשרות פעילי ליכוד ומנעו מהם לצאת מהחניון, תוך שהם דופקים על הרכב. רק לאחר כמה דקות, הגיעו שוטרים למקום ופינו את המתפרעים.
 
מארגני המחאה מסרו בעקבות האירועים: "העלייה במקרי האלימות - תוצאה ישירה של ההסתה מבית נתניהו. כשבנו של ראש הממשלה קורא למפגינים נאצים, כך זה נראה".
 
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי פרסמה בטוויטר שלה: "רכב עולה על קבוצת מפגינים ומנסה לדרוס אותם, ולא בפעם הראשונה השבוע. השנאה הזו למפגינים, לשמאל, למערכת המשפט, לדמוקרטיה - לא נולדה אצלם בלב. היא מוזנת מלמעלה ומשם מחלחלת לשטח מאז 93' ברצף. נתניהו, זה כבר נגמר בדם פעם אחת. עצור את המיליציות שלך לפני שזה יקרה שוב".
 
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "האלימות נגד המפגינים ברחבי הארץ מתחילה לבעבע ומלחמת אחים בשער. נתניהו, האחריות עליך. תקרא לעצירת האלימות, תלחץ על הבלמים עכשיו, כנס לחניה ועצור הכל. אנחנו מתקרבים לתהום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי אשם?
    יוסף קסנטיני 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין על השמאל מאימים ברצח קוראים לסרבנות למלחמת אחים ובסופו של יום יאיר נתניהו אשם ביבי אשם ? קוראים לדמוקרטיה צעקות מצב נתון שופטים בוחרים שופטים נדגיש.משפחה בלבד כדברי הנשיא דמוקרטיה? יש עתיד אין בחירות שלח שהתמודד יצא לגמלאות היכן אתם הדמוקרטים היכן האמת שלכם נבחרה ממשלה כדת וכדין בבחירות שמשקפות את רצון העם צרפתם אתכם אנשים שקוראים להשמדת המדינה וודמתם את ראש המחנה הלאומי להטלר ואת בוחריו לבבונים דמוקרטיה? אתם סופר דקטטורים ואתם יודעים זאת המטיל במום במומו פוסל גאוה יהירות חמדנות התנשאות שנאה במלה אחת אתם בושה
    סגור
  • 1.
    שורש הבעיה = החרדים
    דנה 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סרבנים לשירות בצה"ל = החרדים חוסמי כבישים בכל שבת וחג = החרדים מחרימים את יום העצמאות = החרדים לא עומדים בצפירה של יום הזיכרון = החרדים נטל כלכלי על קופת המדינה = החרדים ביריוני הליכוד, המפגינים נלחמים כיום בשבילכם. בא לכם להרביץ למישהו, לכו לחרדים.
    סגור