בארץ

סמוטריץ' תחת מתקפה: אין שם גרגר צניעות"

נאומו של בצלאל סמוטריץ' בבונדס השבוע הכה גלים ברשת. עיתונאי הארץ, חיים לוינסון, לא נשאר חייב ותקף את שר האוצר - "אין לו מושג מה זה עולם"
מערכת ice |  2
סמוטריץ לוינסון (צילום משה שי אוליבר פיטוסי פלאש 90)
הנאום המביך של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בכנס הבונדס בוושינגטון השבוע בו התקשה לנאום באנגלית, אך התעקש לעשות זאת הסעיר את הרשת. אחד מהם היה עיתונאי הארץ, חיים לוינסון, שלא חוסך ביקורת נגד הממשלה המכהנת.
"עקרונית אני נגד ללעוג לאנשים שלא יודעים אנגלית כמו סמוטריץ'", התחיל את דבריו לוינסון. "יותר משזה מעיד עליהם, זה מעיד על רמת מערכת החינוך בישראל, שלא נותנת לתלמידיה כלים בסיסיים.
"אבל אצל בצלאל יש משהו רחב יותר. הוא קרתן שמשוכנע שהוא יודע כל. איש חכם, אין ספק, אבל בור. צד עולמו כעולם הישיבה וההתנחלות אתה רואה את היהודי ואתה מבין שהוא לא קורא באנגלית וודאי שלא כותב באנגלית, לא מאזין באנגלית ולא מדבר באנגלית".
פה לוינסון עבר לתקוף – "הוא דוגמא קלאסית לגידולים של עולם הישיבות: ההשכלה שלהם מתבססת על דרשת רבנים ועולם קטן, והם חושבים שהם מבינים במדינאות, כלכלה, חברה, צבא, מזרחנות, הכול.
אין תחום שאין להם פתרון קסם ואין דבר שקטן ממידותיהם לתת עליו רעיון נחרץ. דוגמה קלאסית לכך היא נושא ההומואים", כתב לוינסון והזכיר מקרה מעברו של סמוטריץ'. "בצלאל התחיל את דרכו הפוליטית כפעיל אנטי ההומואים. נעזוב לרגע את הסגנון של מצעד הבהמות – אלא המהות.
"ב-2016 אחרי שנבחר לכנסת, סמוטריץ' התראיין אצל רווית הכט וסיפר על המפגש עם אמיר אוחנה. 'המפגש עם אמיר שינה לי את הפיסה. אתה רואה את הבנאדם מאחורי הטיעון. זה הופך לדילמה מורכבת'. זה הקלאסיקה של הבנאדם. שנים רבות דיבר נגד הומואים – ולא פגש הומו מימיו עד אמיר אוחנה".
את דבריו סיכם לוינסון ב"אין שם גרגר צניעות. כל הערכים רק אצלו. אנחנו באובדן עשתונות ערכי. כולם מבולבלי דרך. כולם טועים. מה היה מביך במופע באנגלית? הם כל הזמן מדברים של על 'העולם הפרוגרסיבי'. אין לו מושג מה זה עולם והוא לא מבין בזה כלום. שמע מילה מגדי טאוב ורץ ומדלקם. ספק אם קרא טקסט הגות פרוגרסיבי אחד. או טקסט הגות באנגלית. או משהו שהוא לא עלון בית כנסת. זה סוג של "בורות אינטליגנטית". לקחת חצאי תופעות, לא להבין אותם, ולרוץ לפתח עליהם תזות בפסאודו ידענות נחרצות וביטחון עצמי. אז שזה מתרסק כמו בפרשת חווארה והבונדס".
פספסתם? תוכלו לצפות בכל הנאום:
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפס נפוח וחסר מודעות. תודה על הצחוקים (ל"ת)
    רחמויינס 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ
    חני 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא עשה צבא ועושה דיקטטורה במדינה הוא נגד מערכת המשפט נגיד בנק ישראל נגד המשטרה מה עוד סמוטריץ לתנועות הנוער בהפגנות יש יותר שכל ממך איך אומרים אין שכל אין דאגות.
    סגור