בארץ

גדי איזנקוט: "נתניהו, על שמך תירשם פגיעה קשה בצה״ל כצבא העם"

הרמטכ"ל לשעבר נאם והעביר מסר לראש הממשלה: "השתלט על שריך הפרועים וחסרי הניסיון וזכור: אתה הוא האחראי על הביטחון הלאומי! על שמך יירשמו פגיעה קשה בצה״ל כצבא העם ושיסוי איש באחיו"
מערכת ice | 
הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (צילום דו"צ)
הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, נאם הערב (מוצ"ש) בהפגנה כנגד המהפכה המשפטית בהרצליה ואלו היו עיקריי דבריו: "אזרחי ישראל, אני חש גאווה גדולה לעמוד ביניכם בהפגנות בשבועות האחרונים ולראות את ההתגייסות המרגשת שלכם ואת הדאגה האמיתית לעתיד המדינה שלנו. החוט המקשר בעשרות ומאות שיחות שקיימתי בהפגנות היה – אנחנו פה במאבק ״אין ברירה״ וננצח עבור המדינה. זה לא יהיה קל, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו ננצח במאבק עבור החברה הישראלית, מכל קצוות הקשת הפוליטית".
על רצף הפיגועים אמר איזנקוט: "אנחנו נמצאים היום בתקופה המסוכנת והנפיצה ביותר לביטחון הלאומי מאז 1973, מלחמת יום כיפור. במשמרת שלך, בנימין נתניהו, סעודיה עשתה אתמול צעד הרסני לכיוון איראן. בעתיד הקרוב מאוד אנו עשויים להידרש להכרעות גורליות. מה מביא אותך – מר בנימין נתניהו, להכניס את המדינה למציאות הכאוטית של החודשים האחרונים? אני קורא לך ולחברי הממשלה, הפעילו עכשיו את 'בלם החירום'״.
הוא המשיך: "הציבור מבין שהשתלטות הממשלה על מערכת המשפט היא דגל שחור המאיים על יסודות הדמוקרטיה. מינוי שופטים על ידי הממשלה, וצמצום הפיקוח והבקרה השיפוטית על פעולות השלטון – הם הסממנים המובהקים לקריסת הדמוקרטיה ומעבר לשלטון דיקטטורי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, כרמטכ״ל בין השנים 2015-2019 נתתי המלצות רבות לך ולממשלה. את רובן קיבלת. העקרונות שהנחו אותי היו: סוף מעשה במחשבה תחילה והמעשה הנכון לביטחון הלאומי ולעתיד המדינה".
איזנקוט העביר מסר ישיר לראש הממשלה: "נתניהו, בעת הזו, לפתחו של האסון שאליו אתה מוביל אותנו, אני רואה חובה לתת לך כמה המלצות: עצור מיד את החקיקה הדורסנית שתביא לפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. והורה מיד על התכנסות ללא תנאים, להפוך את המשבר לסיכוי והזדמנות לשיפור מערכת המשפט שלנו. המדינה, החברה והדמוקרטיה הישראלית הן שאמורות לצאת מנצחות, חזקות ואיתנות מהמשבר שנכפה עלינו על ידי ממשלה חסרת אחריות ושיכורת כוח".
"ועוד תוספת ממני, בימים של הסלמה בזירה הפלסטינית – השתלט על שריך הפרועים וחסרי הניסיון וזכור: אתה הוא האחראי על הביטחון הלאומי! על שמך יירשמו פגיעה קשה בצה״ל כצבא העם ושיסוי איש באחיו. אתה תירשם לדיראון עולם בדפי ההיסטוריה המפוארת של העם היהודי. למדת לנווט בצה״ל. זכור את הכלל הידוע – כאשר אתה מתברבר בניווט – חזור לנקודה האחרונה שבה היית מזוהה. הנ״צ היא: מגילת העצמאות שלאורה – ורק לאורה – קיימנו את החוזה שלנו עם המדינה. אנחנו, אוהבי המדינה, לא נעצור ולא נירתע. נמשיך להגן על דמותה של המדינה כיהודית ודמוקרטית, ברוח מגילת העצמאות עבור העתיד המשותף של כולנו", סיכם הרמטכ"ל לשעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה