בארץ

המפכ"ל מתחייב: "אשמור על זכותכם למחות, לא אכנע ללחץ פוליטי"

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, ערך הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בה הצהיר כי "טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך" והתחייב כי "לא אכנע לשום לחץ פוליטי"

מערכת ice | 
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
בהצהרה שהוציא הערב (שבת) מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הוא התייחס להתנהלות המשטרה באירועי המחאה בתקופה האחרונה, הביקורת כנגד אלימות השוטרים וההתנהלות מול השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.
"ב-48 השעות האחרונות ערכתי עם עצמי חשבון נפש, פניי לאן", התחיל המפכ"ל את הצהרתו. "לצד חופש המחאה, שמרנו על הסדר הציבורי בכל רחבי הארץ עם אתגרים לא פשוטים... גם ברמה האישית וגם ברמה הארגונית".

"יש מדיניות שר ואנחנו מיישמים אותה, מיישמים את מדיניות השר תוך הפעלת שיקול דעת מבצעי בשטח בהתאם לנסיבות", המשיך המפכ"ל. "הקו המנחה אותנו הוא החוק ושמירה על ביטחונם ושלומם של כל אזרחי מדינת ישראל".
"למשטרת ישראל יש מפכ"ל אחד", הצהיר תוך רמיזה להתערבותו של בן גביר. "ההנחיות של השטח הן ברורות לאורך כל התקופה, גם בהתנהלות, בהתנהגות, בהפעלת מדרגי הפס"ד ושימוש באמצעים".
"גם אם היו ספקות לגבי אירועים מסוימים תחקרנו אותן ויישמנו בשטח. אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות, לא רוצה לראות אישה בת 70 אזוקה", אמר המפכ"ל. "כמפכ"ל אני מחויב למדינת ישראל, לחוקיה וערכיה. אני מחויב למשטרת ישראל ולכם, הציבור במדינת ישראל".
בנוגע לעניין סבב המינויים הגיב: "סבב מינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר. עמי הוא קצין מקצועי ומוערך ומנוסה ובלי קשר למחאות והמצב הביטחוני, המינוי המדובר תוכנן ליישום אחרי חודש הרמדאן".
את דבריו סיכם המפכ"ל והודה: "טעיתי. טעיתי בשיקול הדעת, טעיתי בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש".
למוחים התחייב: "אני מתחייב בפניכם, אזרחי מדינת ישראל, כי אשמור על זכותכם החוקית למחות, להפגין. כל עוד הדבר יעשה בגבולות החוק ולא אכנע לשום לחץ פוליטי בנושא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה