בארץ

מודי'ס: דירוג האשראי של ישראל בסכנה אם הרפורמה תעבור

סוכנות דירוג האשראי מזהירה גם כי העברת הרפורמה תגרום ל-"השלכות ארוכות טווח" לגבי הכלכלה הישראלית, ובמיוחד להשקעות בתחום ההייטק
מערכת ice | 
דירוג האשראי של ישראל (צילום shutterstock)
סוכנות הדירוג הבינלאומית מודיס הזהירה כי דירוג האשראי של ישראל נמצא בסכנה אם תאמץ במלואה את הרפורמה המשפטית המתוכננת של ממשלת נתניהו, כך דווח אתמול (שלישי) בגלובס. "לתפיסתנו, הרפורמות החוקיות המוצעות מסכנות לגרום החלשה של המוסדות בישראל ושל המשילות, אם ייושמו במלואן", אמרו האנליסטים של הסוכנות בעדכון למשקיעים. מודיס פרסמה אזהרה דומה גם לאחר הבחירות האחרונות. 
במה שהיא הגדירה כ-"הערה" למשקיעים, פירטה הסוכנות לפרטי פרטים את כל חלקי הרפורמה המוצעים נכון לעכשיו ומצב התקדמותם במליאה ובוועדות הכנסת. 
לדוגמא, בנושא פסקת ההתגברות, אמרו האנליסטים כי היא "תהפוך את רוב החוקים של הכנסת לחסינים מביקורת שיפוטית, ולכן תשנה את מאזן הכוחות לטובת הרשות המחוקקת (הממשלה), על חשבון הרשות השופטת".
הסוכנות הזהירה כי הרפורמה, שלטענתם תגרום לחברה האזרחית בישראל, למערכת המשפטית בארץ ולאיכות המוסדות - אלמנטים שתרמו לדירוג אשראי גבוה לישראל - "יהיה לחץ להוריד את הציונים הללו". 
הסוכנות צינה בנוסף כי הרפורמה עשויה להיות בעלת "השלכות ארוכות טווח" לגבי הכלכלה הישראלית, ובמיוחד להשקעות בתחום ההייטק. "אם השינויים המשפטיים יחלישו באופן מהותי את האטרקטיביות של ישראל כיעד להשקעה, ויעיבו על פוטנציאל הצמיחה של המדינה, הרי שהם יכולים בסופו של דבר לשנות את תפיסתנו לגבי הכוח הכלכלי של ישראל", נכתב בדו"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה