השוק

סמנכ"ל הבורסה על הצהרת הנשיא: "יש קשר בין התייחסות הרצוג לעליות"

סמנכ"ל הבורסה הגיב להצהרת הנשיא הרצוג לגבי פשרות קרובות ברפורמה והתייחס גם לבריחת המשקיעים מהשוק הישראלי
מערכת ice | 
יניב פגוט (צילום ניקי וסטהפל)
יניב פגוט, סמנכ"ל הבורסה התראיין אתמול (ב') לתוכנית "כסף חדש" ברדיו ynet, והתייחס להצהרה שסיפק הנשיא הרצוג על פשרות קרובות ברפורמה המשפטית שיגיעו בקרוב ולתזוזות בבורסה שהגיעו עקב ההצהרה: מדד ת"א 35 עלה ב- 1.48% ות"א 125 ב- 1.63%. במקביל, השקל התחזק בלמעלה מ- 2% אל מול הדולר ושערו היציג נקבע על כ- 3.589 שקלים. גם מול האירו הוסיף המטבע המקומי כ- 1.8% ושערו היציג נקבע על כ- 3.8173 שקלים.
סמנכ"ל הבורסה אמר כי: "יש קשר ישיר בין ההתייחסות של הרצוג לעליות. לא צריך להיות מדען או כלכלן כדי להבין את זה, אפשר לראות את הגרפים ולהבין שבשבועות האחרונים השווקים מפסיקים להקשיב למה שקורה בעולם ומתייחסים נטו להתפתחויות הפוליטיות. אנחנו רואים את פערי הביצועים ואנחנו מבינים שזה על רקע הרפורמה המשפטית".
הוא המשיך ואמר כי: "אם נסתכל על שנת 2021, השוק פה הוביל את הביצועים בעולם. אם נסתכל על 2022, שהייתה שנה רעה מאוד בשווקים, השוק פה ירד פחות. החל מאמצע ינואר, כשהתופים של הרפורמה התחילו לדפוק בקול רם, אז השוק התחיל לתפקד תפקוד חסר. היום זה איתות שאם הדברים יסתדרו פה אז נראה את השוק חוזר להניב ביצועים".
סמנכ"ל הבורסה התייחס לבריחת המשקיעים מהארץ ואמר כי: "כשמסתכלים אחורה על כל המשברים שהכלכלה הישראלית והכלכלה העולמית ידעו בעשרים השנה האחרונות, כולל משבר הקורונה, בסופו של דבר מי שברח ומכר מכל הבא ליד הפסיד והפסיד הרבה מאוד כסף. עכשיו אתה אומר לי הפעם זה אחרת? תמיד כשמדברים על משברים זה תמיד נראה שונה, אחרת זה לא היה כל כך מפחיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה