בארץ

סוער במליאה: "חוק המתנות" אושר בקריאה טרומית בכנסת

היועצת המשפטית לממשלה התנגדה באופן נחרץ ל"חוק המתנות", אשר מתיר לראש הממשלה לקבל תרומות למימון הוצאותיו המשפטיות אלא שהקואליציה ראתה בחוות דעתה המלצה בלבד
דוד זולדן | 
טלי גוטליב, אופיר כץ, יריב לוין, איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, שיר טורם)
"חוק המתנות" אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, לאחר עימות סוער בין חברי הכנסת. החוק יאפשר לראש הממשלה לקבל תרומות זאת לאחר שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה. החוק עבר על אף התנגדותה החריפה של היועצת המשפטית לממשלה. בתחילת הדיון החלו חילופי מהלומות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה שצעקו: "בושה". 
במהלך הדיון טרם ההצבעה, תקף חבר הכנסת דודי אמסלם את היועמ"שית: "גם דעת אין לך, חוץ מרוע גם בורות - פשוט היגיון בסיסי אין לך. את לא ראויה לתפקיד שלך בכל רמה, לא ברמה המקצועית, לא ברמת החשיבה ולא ברמת המינוי שלך".
בחוות הדעת של היועמש"ית נכתב בין השאר: ״עמדתנו היא כי יש להתנגד להצעה, שכן יש בה כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובת הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי".
"הצעת החוק פוגעת באופן מהותי בטוהר המידות בשירות הציבורי ובאמון הציבור בו. ההצעה מנוגדת לתכליתו של חוק המתנות ולמגמה בפסיקה ובחקיקה למנוע מצבים בהם עובד הציבור יזכה בכספים בשל מעמדו זה. יש בה כדי לפתוח פתח של ממש לשחיתות שלטונית. על כן יש להתנגד לה", נכתב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה