בארץ

מסתבך: סמוטריץ' סימן לייק לציוץ שקרא למחוק את חווארה

רציחתם של האחים הלל ויגל יניב אמש (ראשון) עורר את זעמם של רבים. ציוץ של סגן ראש המועצה אזורית שומרון, דוידי בן ציון, שקרא "למחוק היום" את כפר חווארה זכה לתמיכתו של בצלאל סמוטריץ'. בהמשך הוא קרא להרגעת הרוחות
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
בעקבות הפיגוע אמש (ראשון) בפיגוע ירי בעיירה הפלסטינית חווארה מדרום לשכם בו נרצחו האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה, רבים הביעו זעזוע מהמקרה.
סגן ראש המועצה אזורית שומרון, דוידי בן ציון, הלהיט את השטח וצייץ "כאן בחווארה, שפוך על הכביש דם ילדינו, תושבי השומרון שנרצחו פה לפני שעה", ואז קרא לפעולה – "את הכפר חווארה צריך למחוק היום. מספיק עם דיבורים של בניה וחיזוק ההתיישבות, את ההרתעה שאבדה צריך להחזיר מיד ואין מקום לרחמים".
הקריאה, החריגה, של סגן ראש המועצה, קיבלה את תמיכתו של שר האוצר בצלאל סמורטיץ' ואין זה פלא שלאחר מכן מאות מתנחלים הגיעו לכפר חווארה שפרעו שם, שרפו מבנים ורכבים ובעקבות כך נהרג אדם ונפצעו מאות נוספים.
רק לאחר שעות רבות השר סמוטריץ' כנראה הבין כי עליו להוריד את הלהבות וביצע פניית פרסה – "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותיות. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרגיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח".
גם דוידי בן ציון, שהלהיט את הרוחות, נזכר לבצע פניית פרסה מאוחרת – "אני מקבל הודעות וטלפונים מחבריי אז למען הסר ספק אבהיר, אנחנו נגד אנרכיה ולקיחת החוק לידיים. סומכים על צה"ל שיעשה את הנדרש להשבת הביטחון באזורנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שר המנתחבלים בצאלאל סמוטבריץ' פרסונה נון גרטה בארה"ב
    שחיתות וזדון 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיום מדינה ישראל תלוי בחלקי חילוף לF-35. אין ממש צורך אמיתי בהתנחלויות מפותמות כספים. האסימון נפל בחו"ל. גם בציבור בבית. כן לשלטון החוק ולא לממשלת פורעי חוק וחוקים.
    סגור