בארץ

אהוד ברק קורא לחיילים לסרב פקודה: "חובתו של החייל לא לבצע"

ראש הממשלה לשעבר, נאם במסגרת וועידת "הארץ", לצד חבריה האופוזיציה ותומכיה האחרים וקרא להילחם מול משטרו של נתניהו: "יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, כפי שהיא מוגדרת במגילת העצמאות ואין לנו חוזה עם שום דיקטטור"
מערכת ice |  2
אהוד ברק (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
היום (חמישי), התקיימה וועידת עיתון "הארץ", בהשתתפות חברי האופוזיציה והתמוכים שלה, שהביעו את החשש שלהם אל מול המהלכים של הממשלה החדשה. כף דיבר ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק: "כאשר יש משטר שהוא בלתי לגיטימי בעליל, כמו שחיילים לומדים בקורס קצינים שיש פקודות שמתנוסס מעליהן דגל שחור, זו לא זכותו של החייל לא לבצע, זו חובתו. המקבילה האזרחית של זה פה. יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, כפי שהיא מוגדרת במגילת העצמאות, ואין לנו חוזה עם שום דיקטטור. במבחן ההיסטוריה נרשמים לדראון עולם אלה שצייתו לפקודות, ואלה שנתנו את הפקודות".
יו"ר ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר בוועידה: "ההפיכה המשטרית היא לא דיון על בית המשפט העליון, או על הוועדה למינוי שופטים. זו התקפה על המשפחה שלנו, על הילדים שלנו, על אורח החיים שלנו. במקום להתגונן, אנחנו תוקפים היום בחזרה. הדמוקרטיה הליברלית היא המהות שלנו. היא הסיפור שאנחנו מספרים על העולם, על החיים ועל מדינת ישראל".
שר המשפטים לשעבר, גדעון סער, אמר לגבי הקריאות להידברות בין הקואליציה לאופוזיציה: "כל עוד החקיקה נמשכת אין מה לדבר על הידברות, וזאת גם רמייה, כי זאת לא הידברות אמיתית אלא ניסיון לפגוע בהתנגדות הציבורית למהלכי הממשלה. נכון לרגע זה אינני רואה שם (בממשלה) שום כוונה ללכת לכיוון הזה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אהוד ברק - מנוול,בוגד,חסר מעצורים.ראוי לכיתות יורים (ל"ת)
    יוני 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    אהוד ברק
    נפתלי 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כול המודחים התאספו .תפסיקו להסיט.אתם תשלמו על כול הנזקים שאתם גורמים למדינה
    סגור