בארץ

לוחמים גנבו טנק מאנדרטה – כדי להפגין נגד הרפורמה המשפטית

לא ייאמן: עשרות לוחמים לשעבר ממלחמת יום הכיפורים גנבו טנק מאתר ההנצחה תל סאקי, ויצאו עמו למסע מחאה נגד הרפורמה המשפטית. המשטרה עצרה את המסע, ושניים ממארגניו נלקחו לחקירה
מערכת ice |  1
טנקים (צילום vecteezy)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית עולה מדרגה ועוטה שריון: היום (חמישי) לקחו קבוצת לוחמים ממלחמת יום הכיפורים טנק ישן, שהיה מוצב באתר ההנצחה תל סאקי שברמת הגולן.
קבוצת הלוחמים המונה למעלה ממאה חיילים בני 70 ו-80, בהם עטורי עיטורי העוז והמופת, המכנים עצמם "לוחמי כיפור 1973", גנבה את הטנק באמצעות מוביל טנקים - ויצאו עמו למסע מחאה ברחבי הארץ. לדבריהם יצאו למאבק על דמותה של המדינה ובראש שיירת המסע הוצב טנק הסנטוריון מימי מלחמת כיפור ועליו פרשו את מגילת העצמאות. על דופן הטנק רוססה הכתובת "דמוקרטיה".

במוקד 100 של המשטרה התקבלה תלונה על היעלמו של הטנק, אשר בתחילה נחשד כי נלקח על ידי גנבי ברזל. במשטרה פתחו בסריקות אחר הרכב המשוריין, ואיתרו אותו רק לאחר שעות - על גרר, סמוך לקיבוץ גדות, לאחר שחצה את גשר בנות יעקב על גבי מוביל טנקים. נהג הרכב המוביל ומארגן המחאה עוכבו בידי השוטרים לחקירה.
 
מארגני המחאה מסרו בתגובה: "אנו שגדלנו וחונכנו על ברכיה ולאורה של מגילת העצמאות וערכיה, שאיבדנו חברים ונפגענו בגופנו ובנפשנו במלחמות ישראל, יוצאים שוב להיאבק ולהגן על חירותו, עצמאותו וערכיו של עם ישראל על פי מגילת העצמאות. מגילת העצמאות מאוימת, מגילת העצמאות בסכנה קיומית".
 
עוד אמרו המוחים: "אנו קמים היום בתחושת דחיפות ויוצאים בקריאה לכל אחת ואחד מאיתנו, אזרחי המדינה באשר הם, החשים כי מצויים הם כיום במצב חירום, הצטרפו אלינו - זעקי ארץ אהובה ואימרי די להרס ולחורבן המכרסמים בתשתית קיומנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אים יחפשו בבתים שלהם בטח ימצאו רכוש תהליך גנוב כי גנבים (ל"ת)
    אזרח 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור