בארץ

דודי אמסלם נגד רוטמן: "הצעה שערורייתית והזויה"

חבר הכנסת דודי אמסלם בעל רקורד עשיר בשביתות והתארגנויות של וועדי עובדים בעיריית ירושלים עוד מתקופת אולמרט מאיים לסכל אתך התכנית של ח"כ רוטמן שתגביל את כוחות של העובדים
דוד זולדן |  1
שמחה רוטמן, דודי אמסלם (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, הדס פרוש)
יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן הגיש את הצעת חוק דיני עבודה במטרה להגביל את שביתות עובדים במשק ולמנוע מעובדים להתנגד להצטרפות לוועדי העובדים אלא שהמהלך גורר תגובת נגד דווקא מתוך הליכוד. 
"אין לנו שום עניין להחליש את מעמד הביניים ולפגוע בעובדים המוחלשים" אמר ח"כ דודי אמסלם ותקף את המהלך של רוטמן ואף הזהיר כי: "אגייס את מירב חברי הכנסת בכנסת ישראל להתנגד להצעה שערורייתית והזויה זו". אמסלם שיצא טעון מהפגישה עם יו"ר הסתדרות התפוצץ על רוטמן. לאמסלם רקורד עשיר בעיריית ירושלים בכל הנוגע להסתדרות וועדי עובדים ומכיר מקרוב את הנושא. באופן טבעי גם בהסתדרות הלאומית ובוועדים תוקפים נחרצות את המהלך של רוטמן.
גם רמי הוד מנהל בקרן ברל כצנלסון הצטרף למתקפה ואמר כי: "משמעות הצעת החוק של ח"כ רוטמן היא נטרול כמעט מוחלט של האפשרות של העובדים להשתמש בכוחם ולצאת לשביתה או לאיים בה ולמעשה נטרולם של האיגודים וביטול המקום הקריטי שהם תופסים בדמוקרטיה ובמאבק בעוני ובאי השוויון".
רוטמן טרח להסביר על התכנית ועל ההיגיון המנחה אותו אצל יואב קרקובסקי: "זכות השביתה היא ערך חשוב מאוד, בשנייה שאתה מחזיק אדם בעבודה בניגוד לרצונו, אתה מתייחס אליו כעבד, לכן הזכות מקודשת". באותה נשימה גילה הבנה גם לביקורת של מתנגדיו: "האם לבן אדם יש את הזכות גם לא לשבות? האם אפשר לכפות על עובד לא לשבות במידה והוא חושב שהשביתה אינה מוצדקת?"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוטמן מנובל שאין כדוגמתו (ל"ת)
    דניאל 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור