בארץ

מבצע הפלאפל הגדול: כך יחגגו מחר את ניצחון החיים

שורד השואה דוד (דוגו) לייטנר החליט שבכל שנה ב-18 בינואר, בו יצא לצעדת המוות, יאכל פלאפל כסמל לניצחון החיים. מוזיאון השואה אימץ את המנהג ויזם את "מבצע דוגו" בו המוני אנשים בארץ ובעולם יאכלו מחר פלאפל. נשיא המדינה אירח את לייטנר בלשכתו
מערכת ice |  1
נשיא המדינה עם דוגו לייטנר (צילום דוברות בית הנשיא)
מחר (רביעי) ייצא לדרך בישראל ובעולם "מבצע דוגו": מיזם משותף של מוזיאון השואה בית העדות ושורד השואה דוד (דוגו) לייטנר, שהחליט שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל כסמל לניצחון החיים.
השותף המרכזי של "מבצע דוגו" השנה הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאירח אתמול את דוגו בלשכתו, שמע את סיפורו המרגש וגם אכל איתו מנת פלאפל.
נשיא המדינה אמר לאחר המפגש: "אני גאה ליטול חלק יחד עם המוני אנשים בארץ ובעולם במבצע דוגו שכל כולו תקווה, אהבת חיים ואמונה עמוקה בנצח ישראל. סיפורו המרגש של דוגו, שהבניין והתקומה עומדים לנגד עיניו יום וליל, נגע עמוקות בלבי ומוכיח לכולנו שעם ישראל חי!".

לצד הנשיא ייקחו חלק פעיל במבצע חברי כנסת ישראל אשר ייהנו ביום האירוע ממנות פלאפל שיוגשו במזנון הכנסת, במטרה להזדהות עם ניצחונו הגדול של דוגו ולהעלות את המודעות לנושא השואה והתקומה.
ב-18 בינואר 1945 יצא דוד (דוגו) לייטנר בן ה-14 ביחד עם כ-60,000 אסירי אושוויץ לצעדת המוות. ברגעים הקשים בצעדה הוא חלם על בילקלעך, לחמניות עגולות שהבטיחה לו אמו שיאכל בארץ ישראל. הוא שרד ועלה ארצה, וכמנהג פרטי החליט שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל (שדמה בעיניו לבילקלעך שהבטיחה לו אמו).
בית העדות יזם את "מבצע דוגו", שהפך את המנהג הפרטי לאירוע כלל עולמי שבמסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם, אוכלים פלאפל ומשתתפים באופן וירטואלי עם המנהג הפרטי של דוגו. השנה המבצע ימשיך לפרוץ את גבולות ישראל וייקחו בו חלק אלפים בעשרות מדינות מסביב לגלובוס. 
דוד (דוגו) לייטנר בן ה-93 אמר: "מבצע דוגו" מהווה יום מיוחד, שבמסגרתו אנו זוכרים את כל אלה שיצאו לצעדות המוות, אך לא זכו לשרוד ולהגיע אל ארץ ישראל. וזאת, לצד ציון ניצחונם של מאות אלפי השורדים, ששרדו את המסעות והמחנות. אני קורא לכל בית ישראל לצאת ברביעי הקרוב, 18 בינואר 2023 לאכול מנת פלאפל, ולזכור דבר אחד: ש'עם ישראל חי'".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תרבות ישראל-פלאפל
    כדור פלא 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם כבר מעבר לבושה
    סגור