בארץ

מאוכזבי הליכוד: האם נתניהו הניח יסודות למרד במפלגתו?

לצד השרים המאושרים יש גם את המאוכזבים והממורמרים ואם נתניהו לא ישכיל להשליך לעברם ליטרת בשר כדי שירוויח מהם שקט - הם עשויים לכרסם במעמדו ולערער את יציבות שלטונו
דוד זולדן |  2
דני דנון, דודי אמסלם, דוד ביטן, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, יונתן זינדל, מארק ישראל סלם)
בראש הרשימה ניצב במלוא תסכולו דודי אמסלם, שציפה וייחל לקבל את תיק המשפטים, אך יצא מהפגישה עם ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, כשפניו נפולות והודיע כי יכהן כח"כ מן המניין. אמסלם אמנם עשה שרירים לנתניהו והציב בפניו אולטימטום אלא שיו"ר הליכוד התקומם נגד המהלך הראוותני ואף שכח לאמסלם את נאמנותו הבלתי מסויגת לאורך כל הדרך. אמסלם חש נבגד ודחוי ולא ברור עדיין האם ברגע האחרון נתניהו ישלוף תיק בשבילו ויסיים את הסאגה עם הנציג הבכיר במפלגה. 
דני דנון, מאוכזב בולט מצא עצמו מחוץ לממשלה ממורמר ועם בטן מלאה כלפי נתניהו. דנון עדכן בשיחה עם 103FM כי "אני שואף להיות בממשלה אבל לא בכל מחיר. גם עבורי זו שעת מבחן, אם לא יהיה משהו משמעותי עם יכולת ביצוע והשפעה, אתמוך בממשלה ואעשה עבודה בכנסת".
דוד ביטן המאוכזב הוותיק בליכוד כבר צבר קילומטראז' בדו קרב מול נתניהו מאז שהידרדרו היחסים ביניהם ונדמה כי אם נתניהו לא יעצור את כדור השלג המתגלגל ייתכן כי יחסיו עם ביטן יגיעו לנקודת האל חזור. ביטן מבין כי הוא לא יכול לכהן כשר בשל כתב האישום שהוגש נגדו אבל ציפה לתפקיד יוקרתי אחר מנתניהו.
ישראל כץ כבר היה בטוח שתיק החוץ בידיו אלא שאז שמע מנתניהו כי יקבל את התיק לחצי קדנציה בלבד ולא בחציה הראשון אותה מתכוון נתניהו לתת לאיש אשר הוא חפץ ביקרו - אלי כהן, השם החם בליכוד. כץ כבר היה בטוח שהוא נשאר בלי תיק עד שקמה מירי גב ונחלצה לעזרתו והציעה את תיווכה בין נתניהו וישראל כץ וסוכם שיתמנה לשר האנרגיה ויכהן ברוטציה שנייה עם אלי כהן במשרד החוץ. 
האם זו יריית הפתיחה שתכריז על מרד בליכוד? ביטן ואמסלם דמויות פופולריות במפלגה, לא מופיעים בתכניות של נתניהו ואין מדובר רק באכזבה אישית אלא במפח רוח של תומכיהם הרבים בבייס הליכודי שלא יראו את נציגיהם בעמדות השפעה. השלב הבא: דנון, ביטן ואמסלם יתחילו להתחמם על הקווים ולסמן לנתניהו כי תמו ימי החסד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עבדים של ביבי לא מתים. רק מתחלפים (ל"ת)
    קופיקו 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין להם כוח לשנות דבר וחצי דבר
    איתן 12/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו עושה במפלגה הזו כבשלו, בדיוק כמו שהוא עושה במדינה. אם הציבור הבליג לו על כל הצעדים המתריסים וההזויים שעשה במהלך השנים, במיוחד ה"בייס" הליכודי, מה גורם לחבורת הממורמרים לחשוב שהם יצליחו לשנות דבר או חצי דבר. הם לא. ואם הם ינסו, מכונת הרעל שהם מכירים מקרוב טוב כל כך, תופנה כלפיהם וגם הם יהפכו למוקצים מחמת המיאוס. הם צריכים להבין את זה ולהוריד את הראש. ככה זה כשאתה חבר במפלגה דמוקרטית בעלת קווים טוטוליטאריים ברורים. בהצלחה לכל הנפשות המעורבות בדבר.
    סגור