בארץ

סערה בבי"ס: מורה תלה תמונות של נתניהו לצד חבל תלייה

סערה בבי"ס יסודי ברמת-גן לאחר שמורה תלה כרזה של נתניהו עם חבל תליה. שרת החינוך הורתה לזמן אותו לבירור מיידי, אבל בביה"ס הבהירו: מדובר בכלל בתערוכה נגד הסתה
מערכת ice | 
המיצג בבית הספר יהלם (צילום מתוך פייסבוק)
תמונת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לצד חבל תלייה וצלב קרס, נתלתה אמש ע"י מורה במסדרון בית הספר היסודי יהלו"ם ברמת גן, ועוררה סערה בעיר. הליכוד הגיש תלונה במשטרה, העירייה הורתה להסיר את התמונות, ושרת החינוך הזמינה את המורה לבירור משמעתי. אלא שאז התברר שמדובר בכלל בתערוכה נגד הסתה.
הסערה פרצה בעקבות פוסט בפייסבוק שהעלה חבר מועצת העיר רמת-גן מטעם הליכוד, משה רווח: "צלב קרס וחבל תלייה, זה המסדרון של בית-הספר היסודי יהלו"ם ברמת גן!! הטירוף הזה חייב להיפסק! הורים רבים פנו אליי הלילה בדאגה רבה לאחר שהילדים שיתפו במתרחש היום. זו הזוועה של מורה בודד שחשף את ילדינו בגיל יסודי, העשב השוטה הזה מקבל משכורתו ממשרד החינוך. פניתי למנהלת אגף החינוך, הגברת רונית פדלון שנדהמה לנוכח התמונות ועורכת כעת בירור מקיף. אני מתכוון להעלות נושא זה לסדר בישיבת המועצה".

בעיריית רמת-גן מיהרו לפרסם הודעת גינוי: "מורה מצוות בית הספר תלה על דעת עצמו בשעות הצהרים את התמונות המבישות בפרוזדור בית הספר. משנודע לאגף החינוך הנושא. מנהלת בית הספר נדרשה להסיר את התמונות לפני הגעתם של התלמידים לבית הספר, לקיים הסברה בקרב התלמידים ולקרוא למורה המדובר לברור. אנו רואים בחומרה רבה כל פעולה העומדת בסתירה לחינוך לערכים דמוקרטים ומוקיעים כל ניסיון להסתה. יש לציין שהמורה הינו עובד משרד החינוך ולכן הטיפול המשמעתי הוא של משרד החינוך. אנו נעמוד בקשר עם המשרד בעניין הצעדים שינקטו".
שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, הנחתה לזמן לבירור מיידי את המורה ומנהלת בית הספר ופרסמה הודעת גינוי: "הסתה ונאצות נגד נבחרי ציבור לא בבית ספרינו. אנחנו מחויבים לשמור על שיח דמוקרטי מכבד בחברה הישראלית בכלל ובמערכת החינוך בפרט". 
בבית הספר יהלו"ם ניסו לצנן את הלהבות ולהבהיר כי מדובר בתמונה אחת מדי רבות, כחלק מתערוכה כנגד הסתה. הסתבר כי חבר המועצה פרסם רק צד אחד של התמונות הכולל תמונות הממחישות הסתה כנגד נתניהו, ואילו בצד השני נתלו תמונות מההסתה שהיתה כנגד רה"מ המנוח יצחק רבין.
יו״ר ועד ההורים בבית הספר כתב: "התערוכה היתה כחלק מפעילות בנושא רצח רבין. הוצגו בה פוסטרים ופרסומים מתוך חתך הקשת הפוליטית וקריאות נגד אלימות והסתה ובעד סובלנות. התערוכה לוותה בכותרת הקוראת להפסקת ההסתה והיתה אמורה להיות מלווה בפעילות הסברה".
התמונה המדוברת של נתניהו עם חבל תלייה הוצגה בעבר באקדמיה לאמנות בצלאל – ועוררה גם אז סערה. הסטודנטית שעיצבה את הכרזה נחקרה במשטרה, אך התיק נסגר מחוסר אשמה.
לפני שבועיים תקפה מנהלת בית הספר היסודי "נטעים" ברמת-גן את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. במהלך טקס לציון רצח רה"מ יצחק רבין ז"ל אמרה: "אם ימונה לשר לביטחון הפנים - הרצח הפוליטי הבא, בוא יבוא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה