בארץ

דן נגד אגד: "זכו במכרז הרכבת הקלה בצורה חמורה ופסולה"

בדן דורשים לפסול את זכייתה של אגד במכרז להפעלת הקו הירוק והסגול. מהן הטענות המושמעות כנגדה?
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
קבוצת אגד זכתה במכרז להפעלת הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב בהצעה גרעונית ותכסיסנית - כך נטען ע"י קבוצת דן, בפנייה רשמית שהגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. דן מבקשת ארכה להגיש עתירה נגד זכייתה של אגד, עד 37 יום לאחר שתקבל מוועדת המכרזים של חברת נת"ע את כל המסמכים הנוגעים למכרז המדובר.
כזכור, בחודש שעבר הודיעה נת"ע, החברה האחראית על הפעלת הרכבת הקלה, כי אגד זכתה במכרזים להפעלת הקו הירוק והקו הסגול. דן ושותפתה הספרדית למכרז שני הקווים, Marfina, הגיעו למקום השני. לטענת דן, מהמסמכים שהגיעו לידיה עולה שאגד כלל לא עמדה בתנאי המכרז.
ע"פ דן, כחלק מתנאי המכרז נאסר על המציעים להתבסס על תמריצים חיצוניים כמקור הכנסה לצורך הצעת מחיר, אלא שבאגד אכן הציגו תמריצים חיצוניים כמקור הכנסה ובכך עקפו את ההצעה של דן, שלטענתם איכותית וזולה יותר. בדן עתרו היום (ראשון) לבית המשפט לעניינים מנהליים כדי שיאלצו את ועדת המכרז להשיב להם תוך 48 שעות.
הקו הירוק יעבור מראשון לציון דרך חולון ותל אביב עד הרצליה, לאורך 39 ק"מ מתוכם 35 ק"מ עיליים וארבעה ק"מ תת-קרקעיים. יהיו בו 62 תחנות, מתוכן ארבע תת-קרקעיות. המקטע הדרומי, מראשון לציון דרך חולון ועד רחוב לוינסקי בתל אביב, מתוכנן להיפתח בסוף 2028.​ המשך הקו, מתל אביב צפונה עד הרצליה, צפוי להיפתח בשנת 2030.​ הקו הסגול מחבר בין תל אביב לבין עמק השפלה בקעת אונו, במסלול שאורכו 27 ק"מ ובו 43 תחנות; הוא אמור להיפתח ביולי 2028.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה