בארץ

מכה לשוק החשמל: ספקית הפחם הגדולה מנתקת קשרים עם ישראל

משבר מסתמן בשוק החשמל? לאחר שקולומביה יבואנית הפחם הגדול ביותר לישראל, הכריזה בחודש מאי האחרון על ניתוק היחסים עמה בשל המלחמה בעזה, כעת היא מחריפה את המהלך ועם ההחלטה על הפסקת מכירת הפחם לישראל
מערכת ice |  1
חשמל (צילום shutterstock)
קולומביה, המדינה שנחשבת לספקית הפחם הגדולה של ישראל, הודיעה כמחאה על המלחמה ופעילות צה"ל בעזה, על הפסקת מכירת הפחם לישראל. הפחם, משמש בישראל לייצור חשמל.
הידיעה פורסמה אתמול (ראשון), במסגרת צו ששיגר משרד התעשייה והמסחר הקולומביאני. המהלך מהווה המשך להכרזה של נשיא קולומביה גוסטבו פטרו מחודש מאי האחרון, בה הוא הכריז על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל במחאה על המלחמה בעזה והפגיעה בחפים מפשע.
למרות שמהלך השנה שעברה רכשה ישראל פחם מקולומביה בהיקף של כ-450 מיליון דולר, חשוב להרגיע ולהגיד שהמהלך לא יוביל למשבר בשוק בחשמל. כיום, קיימים בשוק החשמל מקורות נוספים מהם אפשר לייבא פחם במקום מקולומביה ואין ספק שחברת החשמל תצליח למצוא מקור חליפי כלשהו.
מדינת ישראל מנסה לקדם מהפכה ירוקה בתחום האנרגיה, אך בדרך נרשמים כמה קשיים. כאמור, במסגרת המהלך המדינה שאפה שהיקף הייצור בפחם יהיה כבר נמוך יותר, זאת לאחר שארבע יחידות פחמיות בחדרה היו מתוכננות להסגר כבר לפני שנתיים, אבל המהלך עוד לא קרה בגלל עיכובים של חברת החשמל. בהמשך לכך, יש לציין שעל פי התוכניות של משרד האנרגיה, הייצור בפחם מתוכנן להיפסק לחלוטין עד שנת 2026. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לרכוש פחם מאוקראינה !!
    חייל 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה הכי פרו-ישראלית באירופה. צריך לתמוך באוקראינה על מנת שתנצח את הצורר הרוסי, שמספק נשק ומודיעין לחיזבאללה
    סגור