בארץ

לאן טסה גילה גמליאל ב-150 אלף שקל? "נסיעות מקצועיות"

במהלך חודש מאי נסעה שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות לגואטמלה. גורמים במשרד סיפרו כי הופעל לחץ מלשכתה לארגן לה פגישות ולמצוא תוכן שיצדיק את הנסיעה למדינה, שנחשבת כתומכת גדולה בממשלות בנימין נתניהו. מלשכתה נמסר בתגובה: "לוח הזמנים היה עמוס ומלא בפגישות משמעותיות"
מערכת ice |  3
ח"כ גילה גמליאל (צילום דוברות גילה גמליאל)
שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות גילה גמליאל נסעה לגואטמלה במהלך חודש מאי האחרון בעלות של 150 אלף שקל על חשבון משלם המסים. המידע נחשף על ידי משרדה לאחר בקשת חוק חופש המידע שהוגשה על ידי עמותת הצלחה. אלא שהמדינה אינה נחשבת מעוז מדע או טכנולוגיה, אלא דווקא נחשבת כארץ ענייה ומתפתחת. 
על פי פרסום של אורי משגב בדה מרקר, גורמים במשרד המדע והחדשנות סיפרו שלפני הנסיעה הופעל לחץ מלשכת השרה לארגן לה פגישות ולמצוא עבורה תוכן שיצדיק את הנסיעה, מה שנתקל בקשיים עקב חולשתה של גוואטמלה בתחומים שבהם עוסק המשרד. המדינה המארחת מתבלטת בשנים האחרונות בתמיכתה בממשלות בנימין נתניהו.
נסיעתה של גמליאל ארכה שישה ימים.  לוח הפגישות והאירועים שלה כלל פגישה עם יו"ר ועדת הידידות ישראל-גואטמלה, חבר הקונגרס פידל רייס לי; טקס הדלקת נרות לזכר נרצחי טבח 7 באוקטובר; פגישה עם רקטור אוניברסיטת רורל דה גואטמלה; ופגישה עם הוועדה הלאומית למדע וטכנולוגיה של גואטמלה.
גמליאל לוותה בשני מאבטחים, ושני עובדים ממשרדה: ראשת מטה מנכ"ל המשרד הדסה גטשטיין והיועץ מתן דיין. עלויות ההטסה בלבד של השרה במחלקת עסקים, כולל שירותי VIP, עמדה על 37 אלף שקל. הטיסות של המלווים והמאבטחים עלו עוד 63 אלף שקל, ושאר ההוצאות, בגין לינה, הסעות וכיו"ב, הסתכמו בכמעט 50 אלף שקל.
מטעמה של גמליאל נמסר בתגובה: "מאז אירועי ה-7 באוקטובר, השרה גילה גמליאל ערכה שתי נסיעות מקצועיות. בניגוד לטענות, השרה לוותה על ידי שני יועצים בלבד ואבטחה כנדרש, כאשר לוח הזמנים היה עמוס ומלא בפגישות משמעותיות.
מטרת הביקור בגואטמלה הייתה חיזוק הקשרים המדעיים של ישראל במרכז אמריקה, במהלכו הושגו הסכמות על שיתופי פעולה בין אוניברסיטאות בגואטמלה למוסדות אקדמיים בישראל הסובלים מחרמות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גמליאל כשרה לשוויון חברתי בזמנו טסה 40 פעם לחו'ל .
    עמי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לה מצפון ואכפתיות לאף אחד.
    סגור
  • 2.
    שרת ביזבוז הכסף ביבי קונה אותה בכסף כמו z (ל"ת)
    ישראלי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    האם הייתה מוציאה מכספה על השטות הזאת
    אבי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גילה את בושה. נתלנית ובזבזנית על חשבוננו. מאיפה מצאו אחת כמוך. הכל לכאורה
    סגור