בארץ

לפני חודש: נחשפה רשת טרור איראנית נגד ישראלים באולימפיאדה

המוסד חשף רשת של תשתיות טרור שפעלה בחסות איראן במטרה מכוונת לבצע פיגועים נגד יהודים על אדמת אירופה לפני חודש, ונגד נכסים המזוהים עם ישראל. את התשתיות הפעילו ארגוני פשיעה כבדים הפועלים ברחבי אירופה
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
גם ללא אזהרת מסע לצרפת רמת האיום כלפי ישראלים בתחרות העולמית גבוהה. ישראל משתתפת לראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים בזמן מלחמה שמעוררת שנאה עזה כלפי ישראל בעולם.
בנוסף, בצרפת יש קהילה מוסלמית משמעותית ואקטיבית, ואילו הקהילה היהודית, שהינה הגדולה באירופה, חוותה השנה מספר לא מבוטל של תקיפות אנטישמיות, ביניהן הצתת בית כנסת ברואן ופריצת מפגינים לאירוע הסוכנות בליון.
לפני חודש, גורמים במוסד חשפו רשת של תשתיות טרור שפעלה בחסות איראן במטרה מכוונת לבצע פיגועים נגד יהודים על אדמת אירופה, ונגד נכסים המזוהים עם ישראל. את התשתיות הפעילו ארגוני פשיעה כבדים הפועלים ברחבי אירופה.
לפיכך משלחת הספורטאים הישראלית תהיה המאובטחת ביותר מבין המשלחות בצרפת, עם מספר שיא של מאבטחי שב"כ. מדובר בתקציב הגבוה ביותר שהוקצה אי פעם לצורכי אבטחה של נציגות ספורט ישראלית בחו"ל, כולל אמצעים טכנולוגיים שמעולם לא השתמשו בהם באירועים מהסוג הזה.
מה שמקשה על האבטחה הוא שהמוטו של האולימפיאדה הוא להנגיש את המשחקים לכמה שיותר אנשים. זה אומר, בין היתר, לקיים תחרויות באתרים תיירותיים מרכזיים ופתוחים לקהל, כמו תחת מגדל האייפל והקונקורד.
כך למשל, בטקס הפתיחה, שייערך כאמור בנהר הסן, ובו יוצגו המשלחות על סירות שישוטו תחת הגשרים השונים בעיר, יחוגו רחפנים מיוחדים מעל הסן לאורך כל האירוע כדי לאבטח אותו.
גם צרפת עצמה נערכה בצורה חסרת תקדים לאתגרי האבטחה: עירית פריז הקצתה למשימת השמירה על המשחקים ועל העיר למעלה מ-55 אלף שוטרים וחיילים.
תוכנית האבטחה לטקס הפתיחה למשל, כוללת כוללת סגירת האזורים הגובלים בנהר הסיין לכלי רכב ממונעים, וכן סגירת המרחב האווירי והשבתת נמלי התעופה סביב פריז לצד סגירת תחנות המטרו הסמוכות ועסקים באזור. כמו כן, תתבצע אבטחה של מערכות הביוב.
כבר מהיום החלו כוחות הביטחון הצרפתיים להציב מחסומים במרכז העיר. חלקים מסוימים בעיר ייסגרו לתנועת כלי רכב כבר מעתה ועד טקס הפתיחה  ובחלקים אחרים רק מי שינפיקו אישורים מיוחדים יוכלו לעבור את המחסומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה