בארץ

מזכיר הממשלה על חוק הגיוס: "פער גדול בין הרצוי למצוי"

מזכיר הממשלה יוסי פוקס אמר במהלך דיון על חוק הביטחון "אין קשר בין מה שקורה בבג"ץ לבין התהליך הזה שמחויב המציאות" והדגיש "קיים פער גדול בין הרצוי למצוי"
דורון בלוך | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
במהלך דיון שהתנהל היום (שני) בוועדת חוץ וביטחון, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, שפועל בכדי לשכנע את חברי הכנסת להעביר את החוק, נקט באסטרטגיה בה הזכיר את חברי האופוזיציה בהם החל גיבוש החוק ואמר: "הסוגייה הזו מצויה במחלוקת ציבורית נוקבת מאז קום המדינה. גם פסק הדין הצפוי להינתן בבג"ץ לא תיישב את המחלוקת הזו. פסק הדין לא עתיד לעסוק בחוק הזה כך שאין קשר בין מה שקורה בבג"ץ לבין התהליך הזה שמחויב המציאות". 
"קיים פער גדול בין הרצוי למצוי" אמר פוקס "המטרה המשותפת של היושבים סביב השולחן היא העלאה משמעותית של שיעור המתגייסים מקרב הציבור החרדי. השאלה איך משיגים את המטרה הזו? אני מאמין שהפלטפורמה של הצעת החוק הממשלתית הזו היא בעלת פוטנציאל גדול להגיע לפתרון.  זו ההצעה הכי מקיפה שגובשה עד היום על ידי מערכת הביטחון, כחוק ל25 שנה, לידתה בתקופת שר הביטחון ליברמן. כל אחד מבין את המשמעויות של ה7.10 ובוודאי שצריך לעשות התאמות. הקונסטרוקציה הזו היא דווקא הכלי המיטבי לקדם את הנושא".
עוד הוסיף לתאר כי "בתקופת כהונתו של גנץ הושלמה עבודת המטה והחוק הזה כמו שהוא אושר על ידי הייעוץ המשפטי למשלה, שראה בהצעה הזו כמרפאה את הפגמים שהצביע עליהם בג"ץ. ההצעה מאפשרת להגשים מספר תכליות:  צמצום אי השוויון בדרך של קביעת יעדי הגיוס, סנקציות מוסדיות על אי עמידה ביעדים, הורדת גיל הפטור כדי לקדם את השתלבות החרדים בשוק התעסוקה והכרה בחשיבות לימוד התורה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה