השוק

הממשלה השלימה גיוס של 4.1 מיליארד שקל | כל הפרטים על ההנפקה

משרד האוצר השלים בשעה האחרונה גיוס של 4.1 מיליארד שקל; ההנפקה הזו נסגרה ביחס כיוסי נמוך מההנפקה הקודמת של סדרה 537 וזה אומר שהביקושים לאג"ח ממשלתי מתחילים להיחלש
ניצן כהן |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
הממשלה סיימה בשעה האחרונה גיוס חוב של 4.1 מיליארד שקל שזה למעשה הגיוס השבועי שלה, מאז הגירעון התחיל לקבל ממדים מפלצתיים. נתון שכדאי לשים אליו לב הוא שהפעם היו ביקושים נמוכים שנרשמו לממשלתי שקלי 537. בהנפקה נרשם יחס כיסוי של 2,84 מול יחס כיסוי ממוצע של 3.8 בהנפקות של סדרה זו מתחילת השנה.
מבנק דיסקונט נמסר כי "במהלך השבוע חלה ירידה של 4 נ"ב בתשואות השקליות לשנתיים, במקביל ליציבות בתשואות לטווח של 3-10 שנים. עם זאת, בעוד ציפיות האינפלציה הקצרות ירדו במעט, בהמשך לירידה החדה שבוע קודם לכן (על רקע ההפתעה מטה באינפלציה בארה"ב ובישראל), הירידה בציפיות האינפלציה הקצרות, למרות הפיחות בשקל ועליית מחיר הנפט, נתמכה בהפתעה מטה במדד. מנגד, הציפיות ל-5-10 שנים עלו ב-8 נ"ב, עליה שקיזזה את מרבית הירידה שנרשמה בשבוע הקודם.
"היציבות בתשואות השקליות ל-10 שנים הובילה לירידה מתונה בפער התשואות ל-10 שנים מול ארה"ב ל-68 נ"ב (כ-75 נ"ב לפני שבוע), אם כי הפער נותר גבוה למדי וממשיך להיות מושפע מהחששות מהגיוס הממשלתי הגבוה.
"בשוק החוזים נותרה הריבית המגולמת לסוף 2024 ברמה של 4.23% (שפירושה הורדת ריבית אחת), לעומת 4.34% טרם ההפתעה במדד, ו-4.42% בסוף מאי. אנו מוסיפים להעריך, שמעבר לאינפלציה, מדיניות הריבית של בנק ישראל תתבסס, במידה רבה, על ההתנהלות הפיסקאלית ופרמיית הסיכון של מדינת ישראל, כך שלא צפויה השנה הפחתת ריבית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לגייס עוד ועוד
    איכפת 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הממשלה מוטלת אחריות כבדה והיא גיוס של עוד 116 מיליארד דולר שהרי 'הצליחו' לגייס סכום פעוט של 4 מיליארד בינתיים...
    סגור