בארץ

דרמה: גנץ, אייזנקוט וטרופר הגישו לנתניהו מכתבי התפטרות מהממשלה

שרי המחנה הממלכתי: השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט והשר חילי טרופר הגישו מכתבי התפטרות מממשלת החירום למזכירות הממשלה. בנוסף, הוסיפו בכתב ידם הערה אישית
דורון בלוך | 
בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר הצהרת יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, על פרישה ממשלת החירום, הגיש עם גדי אייזנקוט וחילי טרופר את מכתבי ההתפטרות ממשלת החירום למזכירות הממשלה.
במכתבם כתבו: עם אסון השבעה באוקטובר, הקמנו יחד את ממשלת החירום. הצטרפותנו לא עמדה בסימן שאלה, בעת הקשה ההיא, היה לנו ברור שזוהי חובתנו כמי שבחרו לשרת את המדינה. עשינו זאת למען העם, למען החיילים הלוחמים, למען החטופים, משפחות הנופלים, ועם ישראל כולו. כניסתנו לממשלה תרמה להישגים רבים, הראשונה בהם, אחדות העם, והעברת מסר ברור לקהילה הבינלאומית וגם לאויבנו.
לצערי, לאחרונה אנו עדים לכך שההחלטות המתקבלות על ידי הממשלה ועל ידך, אינן מונעות בהכרח מהשיקול הלאומי וטובת המדינה. שיקולים זרים ופוליטיים חדרו לחדרי הדיונים ומשפיעים על קבלת ההחלטות. לכן, ולאחר התלבטות קשה, זו שעתנו לסיים את תפקידנו ולעזוב את הממשלה, מתוך אמונה שכך נשרת נאמנה את אזרחי ישראל.
על אף מאמציי המרובים, לצדם של עמיתיי, הקבינט בראשותך נמנע מזה זמן רב לקבל החלטות קובעות, הנדרשות לטובת מימוש מטרות המלחמה ושיפור מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל. הימנעות זו פוגעת, הלכה למעשה, במצבה האסטרטגי ובביטחון הלאומי של מדינת ישראל.
למען הסר ספק, נמשיך לתמוך בכל פעולה נכונה של הממשלה למען ביטחון ישראל והגשמת מטרות המלחמה. ככל שיובא מתווה אחראי להשבת החטופים, נהיה נכונים לתת כל תמיכה הנדרשת במטרה לאפשר את העברתו ולמשך תקופת מימושו. במידה ותוקם ממשלת אחדות לאומית רחבה בזמן המלחמה, שתפעל למען מדינת ישראל, על כל הנגזר מכך, נתנייס גם אנחנו להיות חלק ממנה.
במכתבם, הוסיפו כל אחד הערה אישית בכתב ידו. השר בני גנץ כתב ''הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל בשעתה הקשה''. השר גדי אייזנקוט כתב בהערתו האישית ''בתקוה לשינוי, לישראל חזקה וצודקת. מורשת ועתיד הראויים לעם שלנו''' והשר חילי טרופר כתב ''בתחושת זכות לשרת את המדינה ובאהבה אין קץ למדינה לארץ ולעם ישראל''
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה