בארץ

כתף אל כתף: כך סייעו בריטניה וארה"ב לישראל במבצע לחילוץ החטופים

אמש, מדינת ישראל הדהימה את העולם כאשר הודיעה על מבצע החילוץ הנועז במהלכו, חולצו ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזולוב ושלומי זיו אשר נחטפו ממסיבת הנובה בשבת השחורה. מידע חדש חושף את המעורבות הבינלאומית (ארה"ב, בריטניה), בהוצאת המבצע המוצלח אל הפועל
מערכת ice |  1
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
אמש (שבת), ישראל הדהימה את העולם כאשר הודיעה על המבצע ההירואי במסגרתו שוחררו ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזולוב ושלומי זיו  אשר נחטפו ממסיבת הנובה בשבת השחורה.  כמו כן, במהלך המבצע, שזכה לשם "זרעי קיץ", נפצע אנושות לוחם הימ"מ, פקד ארנון זמורה, אשר פונה לבית החולים, שם זמן קצר לאחר מכן נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו. על מנת להוקיר את פועלו וזכרו של ארנון, שונה שמו של המבצע ל"מבצע ארנון".
ככול שעובר הזמן, נחשפים פרטים נוספים על המבצע המדובר שללא ספק ירשם כאחד המבצעים הצבאים בגדולים ביותר בתולדות צה"ל וכעת מידע חדש חושף מעורבות בינלאומית.
דיווח שפורסם אתמול בניו יורק טיימס, חושף שארה"ב ובריטניה סיפקו לישראל מודיעין איכותי וקריטי שסייע באופן ניכר במבצע לחילוץ ארבעת החטופים. עוד עולה מן הדיווח שצוות אמריקני, הגיע לישראל על מנת לסייע לצה"ל ולמערכת הביטחון בהכנות למבצע שכאמור הסתיים בהצלחה גדולה.
על פי פרטים שהובאו לטיימס מגורם בכיר במערכת הביטחון, אנשי מודיעין מארה"ב ובריטניה (שנמצאים בישראל החל מתחילת המלחמה), סייעו לצה"ל, אגף המודיעין ושאר אנשי כוחות הביטחון באיסוף וניתוח מידע רלוונטי לחטופים, מידע שלבסוף סייע לרבות להוצאה לפועל של המבצע שבוצע במחנה נוסיראת שבמרכז הרצועה ולשחרורם מן השבי. למרות הסיוע הגדול, עוד נכתב בדיווח שמטעם ישראל ביקשו להדגיש שהצוותים מארה"ב ובריטניה לא לקחו חלק בתכנון או בביצוע המבצע עצמו. 
לפי הכתוב בניו יורק טיימס, הכוחות הזרים בהנהגת הפנטגון וה-CIA, סייעו לישראל על ידי העברת מידע מודיעיני בנוגע למיקומם של ארבעת החטופים על ידי יירוט שיחות טלפון של בכירי חמאס  וטיסות כטב"מים בשמי רצועת עזה. אותם גורמים ששוחחו עם הטיימס מסרו שהועבר לישראל לא רק מידע על מיקומם של החטופים, אלא גם של בכירי חמאס.
 
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהה באותה העת בצרפת, הגיב למבצע החילוץ במסגרת מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ואמר שהוא: "מברך על חילוץ ארבעת החטופים", אך באותה נשימה גם אמר שימשיך לפעול לחזרתם של שאר 120 החטופים הביתה ולהביא להפסקת אש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ההצלחה, אבות רבים לה.
    מסביר פנים 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואת הכישלון שלהם הם מנסים להדביק לנתניהו.
    סגור