בארץ

בשל חשש ממערכה רב זירתית: משרד הבריאות נערך לתרחיש אימים

עם הימשכות המלחמה בישראל והמערכה בזירה הצפונית, משרד הבריאות ערך תרגיל בשיתוף פעולה עם מספר רב של בתי חולים ופיקוד העורף במטרה להיערך לתרחיש של הסלמה ומערכה רב זירתית. שר הבריאות אוריאל בוסו אמר: "מערכת הבריאות ערוכה לכל תרחיש ובחירום ומוכנה לפעול בכל מקרה והתפתחות"
מערכת ice | 
משרד הבריאות
זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה עלה החשש מפני תרחיש של מערכה רב זירתית בהיקף שטרם נראה כמותו, בדגש על ירי נרחב יותר על יישובי הצפון. במטרה להיערך ליום בו ההסלמה תעלה מדרגה, משרד הבריאות קיים אתמול (חמישי, ה-16 במאי) במטרה לוודא שהצוותים הרפואיים ערוכים לכל תרחיש.
התרגיל כלל מספר רב של בתי חולים בצפון ביחד עם גורמים נוספים במערכת הבריאות, והוא בוצע בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף. שר הבריאות אוריאל בוסו הדגיש: "מערכת הבריאות ערוכה לכל תרחיש ובחירום ומוכנה לפעול בכל מקרה והתפתחות". ד"ר ספי מנדלוביץ, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר לאחר התרגיל כי ״מערכת הבריאות פועלת בשיתוף פעולה וללא לאות על מנת להמשיך ולתת מענה לכל צורך״.
נזכיר כי תרחיש שכזה הפך למציאותי במיוחד לאחר ליל המתקפה האיראנית, בו שוגרו לעבר ישראלי עשרות טילים ונחילי כטב"מים רבים משטחה של איראן. אמנם ישראל הצליחה ליירט את מרבית האיומים בשיתוף פעולה עם מדינות זרות, אך לא ניתן לשלול על הסף כי מתקפה בהיקף נרחב יותר עשויה להתרחש בעתיד – ולהוביל לפגיעות משמעויות יותר.
כמו כן, במהלך חודש מרץ שרת התחבור מירי רגב הורה למשרדה לערוך שורה של תרגילי מלחמה, במטרה לעמוד מקרוב על המוכנות לשמירה על רציפות תפקודית במצב שבו תיפתח מערכה נרחבת יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה