בארץ

מירי רגב עושה כבוד לנשות המלחמה: אלו משיאות המשואה הנבחרות

השרה מירי רגב, שממונה על אירועי יום העצמאות, החליטה להעניק כבוד לנשים אשר נרתמו למאמץ המלחמתי ותרמו באופן משמעותי לחיילי צה"ל על ידי הדלקת משואת "הנתינה / המאמות". בין הנשים שישאו את המשואה היא מרים כהן, מתנדבת בולטת בפרויקט "טעימא"
מערכת ice | 
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, שיר טורם)
לאחר שקיום טקס הדלקת המשואות עורר סערה רבה בקרב משפחות החטופים, בימים האחרונים מתפרסמים שמותיהם של משיאי המשואות ביום העצמאות. השרה תא"ל (מיל) מירי רגב, אשר ממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל, בחרה להעניק כבוד למאות האמהות, משפחות אנשי המילואים ורבבות המתנדבים אשר נרתמו למאמץ המלחמתי ותרמו בכל דרך אפשרית לחיילים. 
משואת הנתינה או המאמות, הנקראת על שמן של הנשים שתרמו באופן משמעותי לקהילה בתקופה המורכבת הזו, תוענק למרים כהן מהמושב טפחות, בת שבע דדון מהמושב מעגלים, סמה הנו מגו'ליס ונשים נוספות מעוררות השראה.  
מרים כהן היא אם לתשעה ממושב טפחות בצפון, הנחשבת למתנדבת בולטת בפרויקט "טעימא", בשיתוף חיל הלוגיסטיקה של צה"ל, שבו היא מגיעה פעמיים בשבוע למוצבים של צה"ל ומבשלת ללוחמים אוכל טריפולטיאי ביתי אותנטי.
מאז שהתחילה הלחימה בצפון והגישה למוצבים לא הייתה אפשרית, כהן בביתה "חמ"ל בישולים", שם היא מבשלת כמויות גדולות של אוכל ושולחת אותו ברכבים פרטיים למאות לוחמים בגזרה הצפונית. 
בת שבע דדון הקימה, יחד עם חברותיה במועצה האזורית שדות נגב, את ''החמ''ל הקהילתי''. באמצעות מיזם זה, כ-80 מתנדבות מכל הגילים הגיעו מדי יום והכינו כ-2,000 מנות שחולקו באמצעות מתנדבים לכוחות הביטחון בכל הארץ ואף לתוך רצועת עזה.
הן גייסו תרומות רבות מעסקים אזוריים ותושבים לצורך מימון ההוצאות, הקימו מערך שינוע אדיר שהגיע לאסוף ולחלק את המנות. יומן החל משעות הבוקר המוקדמות והסתיים בשעות הערב המאוחרות, אך למול עיניהן עמדו אנשי כוחות הביטחון שמגינים יום-יום, שעה-שעה על ביטחון ישראל.
בסמה הנו, בת הכפר הדרוזי ג'וליס בצפון היא מסעדנית ואלמנת צה״ל. בעלה, מרסל ח׳יר, נפצע קשה בפעילות מבצעית בשומרון במהלך שירות מילואים בשנת 2003. הוא היה מאושפז במשך 13 שנים, עד שנפטר בגיל 45. בנה של הנו בנה משרת במילואים כלוחם שריון בעזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה