בארץ

מתקפת הטילים מאיראן: 300 איומים אווירים, 12 נפגעים בדרום

שר הביטחון גלנט בתום הערכת מצב: ״העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן, בלימת המתקפה הייתה מרשימה והביאה לפגיעות מועטות - עירניים וערוכים לכל תרחיש״, בעקבות מתקפת הטילים על אזור הדרום פונו  לסורוקה 12 נפגעים: ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית ליד ערד שנפצעה קשה מאוד
מערכת ice |  1
בית חולים סורוקה (צילום יחצ)
איראן פתחה הלילה במתקפה נגד ישראל עם שיגור "איומים אוויריים" מכמה מוקדים ברחבי האזור ובמספר גלים לצד שיגורים בודדים מתימן ועיראק. כמו כן, היו גם כ-40 שיגורים משטח לבנון.
על פי הנתונים שפורסמו על ידי צה"ל, בסך הכל שוגרו מאיראן למעלה מ- 300 "איומים אוויריים": כ- 100 טילים בליסטים, כ-30 טילי שיוט וכ- 160 כטב"מים מתאבדים. השיגורים בוצעו מאיראן ממספר מוקדים, 99% יירוט נרשמו ורק איום אווירי אחד נחת בתוך ישראל וגרם נזק לבסיס בדרום.
 
שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון: ״סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה״ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה״ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה. יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על ידי צה״ל״.
לסיום הדגיש: ״העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן: מדינת טרור שתוקפת ממרחק של 1,500 ק״מ את מדינת ישראל ומנסה להפעיל את כל השלוחים שלה. אך העולם ראה גם מה היא כוחה של קואליציה, וכיצד ישראל יחד עם ארה״ב ומדינות נוספות נעמדת ובולמת את ההתקפה הזאת בצורה שאין דומה לה. המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה״ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת - את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה״.
על פי הצהרת שר ההגנה ג'יי אוסטין השלישי על התקיפות של איראן נגד ישראל: "בהוראת הנשיא ביידן, כוחות ארה"ב במזרח התיכון יירטו ב-13 באפריל עשרות טילים ומל"טים בדרכם לישראל, ששוגרו מאיראן, עיראק, סוריה ותימן. כוחותינו נשארים עומדים על מנת להגן על חיילי ארה"ב ושותפים באזור, לספק תמיכה נוספת להגנת ישראל ולשפר את היציבות האזורית. אנו מגנים את ההתקפות הפזיזות וחסרות התקדים הללו של איראן ושלוחותיה, ואנו קוראים לאיראן להפסיק לאלתר כל התקפות נוספות, כולל של כוחות הסמכות שלה, ולהפחית את המתיחות. אנחנו לא מחפשים סכסוך עם איראן, אבל לא נהסס לפעול להגנה על כוחותינו ולתמוך בהגנה על ישראל".
דיווחים שונים גורסים כי הנשיא ביידן אמר לנתניהו שהוא מתנגד לכל מתקפה ישראלית על איראן ולא ייקח בה חלק. ארה"ב לא תשתתף בשום מבצע התקפי נגד איראן, גם ברחבי העולם בינתיים מגנים את איראן על ההתקפה המדוברת.
בעקבות מתקפת הטילים על אזור הדרום פונו  לסורוקה 12 נפגעים: ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית ליד ערד שנפצעה קשה מאוד, הועברה לחדר ניתוח ומאושפזת כעת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.׳ בנוסף פונו 8 נפגעים במצב קל, חלקם נפגעו מרסיסים וחלקם תוך כדי ריצה למרחבים מוגנים, ו - 3 נפגעי חרדה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרסים
    א.זייד 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולכם טועים . פרסי לא מוציא קלף חזק בהתחלה . הוא מטעה ....ובאחת יתן בראש ....כאשר כולם חושבים שהוא רופס .
    סגור