בארץ

אונר"א חוטפת: זה הצעד הדרמטי של ארה"ב כנגד הארגון

לאחר ששורה של מדינות הודיעו על הפסקת המימון לארגון הסעד הפלסטיני בעקבות חשיפת מעורבות הארגון באירועי ה-7 באוקטובר, ארה"ב הודיעה כי היא ממשיכה בהקפאת הכספים
מערכת ice | 
אונר"א (צילום shutterstock)
אחרי שבמהלך מלחמת 'חרבות ברזל' ישראל חשפה את הקשר שבין הסוכנות שמטרתה "לסייע פליטים פלשתינים" (אונר"א) לבין הנהגת החמאס במהלך אירועי הטבח ב-7 באוקטובר, מדינות רבות הודיעו כי הן יפסיקו את המימון לארגון – לפחות עד אשר יתבהרו הדברים. היום (רביעי) ארה"ב הודיעה כי היא ממשיכה בהקפאת הכספים לאונר"א.
כזכור, שורה של מדינות הודיעו על הפסקת המימון לאונר"א וביניהן: קנדה, בריטניה איטליה, אוסטרליה ופינלנד. הארגון ממומן בכמיליארד דולר בשנה נכון ל-2022 ובוודאי שעל רקע המלחמה הסכומים היו אמורים להגיע לגבהים חדשים. אבל ישראל רושמת הישג ענק ומטרפדת כסף שאמור להגיע לארגון שהוכח כמזיק ומסית.
 
חשוב לציין כי הרקע להפסקת המימון הייתה החשיפה של ישראל כי יותר מ-20 מורים פלסטיניים המלמדים בבתי הספר של אונר"א ברצועת עזה וביהודה ושומרון היללו ושיבחו בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלהם את מבצעי הטבח שביצע חמאס ביישובי עוטף עזה ב- 7 באוקטובר, וחלקם אף לקחו חלק פעיל באותה שבת. עם זאת, הארגון התנער מכך ואמר כי אינו קשור לפעילות הטרור הזו, ולא ידע על הדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה