בארץ

מפלס הכנרת עלה משמעותית: מתי הגשם צפוי לחלוף?

גורמים מאשרים כי מפלס ימת כנרת עלה בחמישה ס"מ בעקבות הגשמים העזים. נחל היהודיה שוטף ושוצף מהגולן ועד לכינרת. לאחר העלייה במפלס הכנרת, המרחק מהקו האדום העליון נמצא כיום 1.10 מטרים מהקו האדום העליון. האם סכר דגניה יפתח בקרוב? 
מערכת ice |  1
כנרת (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
איגוד ערים כינרת הודיע היום (שני) בשמחה על עליית המפלס בעוד חמישה ס"מ. נחל היהודיה שוטף ושוצף מהגולן ועד לכינרת ותורם לעליית המפלס, הספיקה בירדן נמדדה ע"י רשות המים על 44 מק' לשנייה. מפלס הכנרת עומד על 209.90-, כך לפי נתוני המדידה של רשות המים, והוא הולך ומתקרב לקו האדום העליון.
לפני ארבע שנים, באמצע חודש פברואר, ברשות המים קבעו כי סכר דגניה יהיה בשימוש רק אם מפלס הכינרת יעמוד על 209.3- מ', 50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון. כעת, המפלס הוא במרחק של 65 ס"מ מאותו מפלס שנקבע. השנה לא נקבע עדיין באיזה מצב ייפתח הסכר, אך אם לוקחים את המדד שנקבע ב-2020, הרי שכבר עכשיו, 11 ימים לפני סוף החודש, הכנרת רחוקה פחות מ-60 ס"מ מהמפלס שבו היה אמור להיפתח הסכר.
 
לאחר העלייה במפלס הכנרת, המרחק מהקו האדום העליון נמצא כיום 1.10 מטרים מהקו אדום עליון. לפי תחזית מזג האוויר, בימים הקרובים גשמים לפרקים ימשיכו לרדת בצפון הארץ ובמרכזה. בנוסף, למרות שלג רב שנערם בהר החרמון, האתר סגור לחלוטין למבקרים עקב המצב הביטחוני ומשמש כשטח צבאי סגור.
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בסוף חורף 2020 המפלס היה 12 ס''מ מהקו האדום העליון
    מאיר 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא פתחו בסוף את הסכר. בתאריך 28.04.2020
    סגור