בארץ

אלי כהן זועם על סמוטריץ': "טעה כשתקף את מודי'ס"

שר האנרגיה אלי כהן מתח ביקורת נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שציין כי החלטת מודי'ס הינה "מניפסט פוליטי, פסימי ומופרך". במהלך הסיור שערך בצפון, השר כהן תקף את סמוטריץ' ואמר: "הוא חייב ליישם את ההמלצות כדי להחזיר את המשק לפסי צמיחה"
מערכת ice | 
השר אלי כהן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אורן בן חקון, משה שי, מרים אלסטר)
על רקע סערת מודי'ס, שבמסגרתה דווח כי סוכנות דירוג האשראי החליטה להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל, שר האנרגיה אלי כהן מתח ביקורת נוקבת על תגובתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אשר טען כי הודעת סוכנות דירוג האשראי הבין לאומית: "אינה כוללת טיעונים כלכליים רציניים". 
במהלך הסיור שביצע השר באזור הצפון, אמר אלי כהן כי תגובתו של שר האוצר בנוגע להחלטת מודי'ס אינה נכונה: "שר האוצר טעה כשתקף את מוד'יס. הוא חייב ליישם את ההמלצות כדי להחזיר את המשק לפסי צמיחה ולדאוג שהדירוג יעלה חזרה. לישראל יש יתרונות טכנולוגיים רבים ואחד הדברים החשובים לצד ההייטק זה להגדיל משמעותית את הבנייה למגורים ולשחרר קרקעות במהירות האפשרית".
מלבד זאת, ציין שר האנרגיה כי למרות שכלכלת מדינת ישראל איתנה, יש להתייחס להחלטת סוכנות דירוג האשראי הבין לאומית ברצינות יתרה: "הדירוג של המדינה נמצא ברמות הגבוהות ביותר אבל צריך להבין שלמלחמה יש מחירים גבוהים לרבות מחיר כלכלי".
כזכור, בעקבות החלטת מודי'ס על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה A1 לרמה A2 עם תחזית שלילית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם את תגובתו בנושא. "ההודעה מהווה כל כולה מניפסט פוליטי מבוסס תפיסת עולם גיאופוליטית פסימית ומופרכת, שמשקפת חוסר אמון בחוסנה הביטחוני והלאומי של ישראל, וככל הנראה גם חוסר אמון בצדקת דרכה מול אויביה", ציין שר האוצר.
מלבד זאת, סמוטריץ' תקף את החלטת סוכנות הדירוג הבין לאומית ואמר: "מודי'ס לא מסוגלת אפילו להגדיר בהודעתה את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור, ורומזת כי הייתה נמנעת מהורדת הדירוג לו רק ישראל הייתה מקבלת את מתווה ההתאבדות שמוצע לה על ידי גורמים בקהילה הבינלאומית לעצור את המלחמה ולהקים מדינת טרור ערבית בעזה וביהודה ושומרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה