השוק

התחזיות אומתו: מודיס הורידה את אופק דירוג האשראי לישראל

החששות אומתו. סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". דירוג האשראי עצמו נותר ללא שינוי - A1
מערכת ice |  1
דירוג האשראי של ישראל (צילום shutterstock)
אחרי תקופת המתנה ומתוך ציפייה, שהתבררה כאשליה, לשמירה על דירוג האשראי, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה אמש (שישי) על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה".
למרות שינוי זה, דירוג האשראי עצמו נותר ללא שינוי, על רמה של A1. בהורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל, מודי'ס בעצם מאותתים לישראל כי הכיוון שאליו הולכת המדינה בעקבות החקיקה, עלולה להוביל לירידה בדירוג עצמו.

במודי'ס לא חסכו בביקורת על הליך החקיקה וטענו כי "האופן שבו מנסה ממשלת ישראל לבצע רפורמה רחבת היקף בלא חיפוש אחר הכמה רחבה מצביע על היחלשות מוסדות המדינה ועל הירידה ביכולת לצפות מדיניות קדימה... על אף שההידברות סביב המתווה המדויק של הרפורמה נמשכת, הממשלה הדגישה את כוונתה לשנות את האופן בו שופטים נבחרים בישראל. המשמעות של הדבר היא שהמתח הפולטי והחברתי בישראל נמשך. אם ימצא פיתרון ללא העמקת אותם מתחים, האופק הכלכלי החיובי שמודי'ס צפתה בעבר יישאר".
בימים האחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג שוחחו עם בכירים במודי'ס וזאת במטרה לנסות ולשכנע אותם לא להוריד את תחזית דירוג האשראי של ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גולת מצב כלכלי
    יהודה 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם גשר צר מאוד,תוחלת המטבע שקל קצר מאוד,הציבור הישראלי נלחם בשיניו על המהפכה המשפטית,הרגשה של ננעץ בציבור תכנית ממשלתית אפאטית.
    סגור