בארץ

רשות הטבע והגנים במהלך דרמטי: 300 עובדים יפוטרו, פרויקטים יוקפאו

על רקע מלחמת חרבות ברזל, ממשלת ישראל נדרשה לבצע קיצוצים משמעותיים בתקציב המדינה שפגשו לבסוף גם את רשות הטבע והגנים. ברשות הודיעו כי 300 עובדים יפוטרו, בנוסף לפרויקטים רבים שיוקפאו. כמו כן, קיים חשש גדול כי היא תיכנס לגירעון של עשרות מיליונים ללא התערבות האוצר
מערכת ice |  1
רשות הטבע והגנים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
על רקע גלי פיטורים נרחבים במשק הישראלי, גם רשות הטבע והגנים הודיעה על קיצוצים נרחבים שהיא נאלצת לבצע: 300 עובדים יוצאו לחל"ת, בנוסף לפרויקטים רבים שיוקפאו עד להודעה חדשה. כמו כן, הנזק לרשות בעקבות המלחמה מוערך ב-250 מיליון שקל.
ממשלת ישראל ערכה קיצוצים רבים בתקציב המדינה בעקבות נזקי מלחמת חרבות ברזל, מה שהוביל לשורה של צעדים דרמטיים ברשות שאחראית לשמירת הטבע בארץ. כפי שפורסם ב"כלכליסט", תקציב הרשות במקור היה אמור לעמוד על סך כ-580 מיליון שקל, אך ירד בעשרות מיליוני שקלים. כמו כן, מספר המבקרים ירד דרסטית בחודשים האחרונים (בשיעור של 25%), והרשות ספגה הפסדים המוערכים ב-55 מיליון שקל.
במידה ומשרד האוצר לא יתערב במצב הקיים, הרשות עשויה להיכנס לגירעון של יותר מ-50 מיליון שקל בעקבות אשתקד (בדגש על הרבעון האחרון), והדבר צפוי להחריף גם בשנת 2024. המשמעויות לקיצוץ הן דרמטיות: עובדים שיימצאו עצמם מובטלים, עיכוב פיתוח של אתרי טבע וחסימה של פרויקטים רבים. דוגמה לאחד הפרויקטים שיפגעו הוא פיתוח הגן הלאומי בקיסריה, מרכז המבקרים במרכז ההצלה לצבי ים ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה זה
    אזרח 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהכסף הולך לחרדים ולנוער הזוועות
    סגור