משפט

אלמוג כהן נחקר במשטרה: "בוא ניתן לכל אחד כדור בראש"

למשרדי יחידת להב 433 הגיע אורח מפתיע במיוחד, חבר הכנסת מעוצמה יהודית. ככל הנראה במרכז הפרשה עומד סיפור מ-2013, במסגרתו הגישו שלושה בדואים תלונה במשטרה בטענה שננקטה נגדם אלימות קשה ע"י שוטרי יס"מ. את מעורבותו בסוגיה הסגיר בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק האישי לפני כעשור
מערכת ice |  2
אלמוג כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) נחקר הבוקר (חמישי) באזהרה ביחידת להב 433 בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, שהתרחשה ב-2013, בזמן שהיה שוטר. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה את חקירתו. בשנת 2013 הגישו שלושה בדואים, טאלב אלטורי ובניו ראוף ונידאל, תלונה במח"ש בטענה שננקטה נגדם אלימות קשה על ידי שוטרים בתום הפגנה שבה השתתפו בחורה.
לפי התלונה, קבוצה גדולה של כ-15 שוטרים עם קסדות, התנפלו עליהם כשהמתינו להסעה לביתם. השלושה העידו כי השוטרים גררו אותם על הקרקע, אזקו את ידיהם מאחורי גבם וקפצו עליהם כשהם על הקרקע. עוד נטען כי השוטרים פתחו את רגליהם של שני הבנים והכו אותם במפשעה. לאחר מכן, הקיפו השוטרים את האב ואחד מהם השתין על פניו.
השלושה נעצרו בחשד ליידוי אבנים, אך שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות לחשדות נגדם. על פי התלונה שהוגשה למח"ש, השוטרים הטיחו במתלוננים הערות כמו "בוא ניתן לכל אחד כדור בראש", "צריך לעשות טרנספר, לקחת למדינות ערב, במצרים היו הורגים אותך" ועוד. במח"ש פתחו בחקירה אך לא הצליחו לזהות את השוטרים המעורבים, בין היתר משום שחבשו על ראשם קסדות וגם לא מילאו דוח מעצר.
זהותם של השוטרים המעורבים לא התגלתה, אלא שבמהלך קמפיין הבחירות לכנסת של מפלגת עוצמה יהודית ב-2022 שיתף כהן תמונה בפייסבוק בו נראים שוטר יס"מ רוכן על אחד המתלוננים בתיק כשהוא כפות. "אלו שלמטה זוכרים מה עשיתי בצבא", כתב אז חבר הכנסת לעתיד, ובכך הסגיר לכאורה את מעורבותו בתקרית.
מהמשטרה נמסר: "בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנה היום לחקירה את ח"כ אלמוג כהן, בחשד למעורבותו באירוע תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות, שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת ח"כ אלמוג כהן כשוטר. בהתאם להנחיית היועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, החקירה מבוצעת על ידי המשטרה וזאת בעקבות מידע עדכני שהתקבל. בסיום חקירתו שוחרר ח"כ כהן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה ולמה נזכרתם עכשיו? (ל"ת)
    פשוט בושה 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אני לא מחסידיו של אלמוג אך
    אורי 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לחקירה הזו שם, ושמה חקירה על רקע פוליטי
    סגור