משפט

רשות המסים חושפת את התרמית: איך אף אחד לא שם לב?

תושב מושב באזור מטה יהודה נעצר השבוע בחשד להברחת כמות מסחרית של סיגריות אלקטרוניות באמצעות משלוחים אוויריים דרך נתב"ג. שווי המס בגין משלוחים אלה הוא כ-144 אלף שקל. כך פעלה השיטה
מערכת ice |  1
מכס (צילום פלאש 90/ משה שי)
תושב מושב באזור מטה יהודה נעצר השבוע בחשד להברחת כמות מסחרית של סיגריות אלקטרוניות באמצעות משלוחים אוויריים דרך נתב"ג, כך עדכנה אמש (חמישי) רשות המסים. על פי החשד, הסיגריות נשלחו לארץ בחבילות שעליהן הוצהר כי הן מכילות סחורה אחרת, שאינה חייבת במס. החבילות מוענו על שם אנשים שונים.
אתמול נעצרו החשוד ואדם נוסף על ידי חוקרי יחידת הסמים והמכס במכס נתב"ג (יס"מ נתב"ג), לאחר שאספו 32 משלוחים שהכילו 320 סיגריות אלקטרוניות ממרכז חלוקה בקניון. שווי המס בגין משלוחים אלה הוא כ-144 אלף שקל. במכס נתב"ג חושדים כי עוד מאות משלוחים בוצעו בשיטה דומה.
נוסף על כך, היבואן חשוד בהצהרה כוזבת למכס, הברחה וסחר שיווק והפצה של סיגריות אלקטרוניות ללא פיקוח ואישורים תוך התחמקות מתשלום מסים וסיכון ופגיעה בבריאות הציבור. לאחר מעצרו הובא בפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון ושוחרר בתנאים מגבילים. חקירתו נמשכת.
מקרה זה מצטרף לשורה של תפיסות שבוצעו על ידי רשות המסים והמכס, כאשר נראה שכל פעם המבריחים ינסו שיטות חדשות ומתוחכמות כדי לבצע את זממם ולנסות להערים על הרשויות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "רחמנות הוא איש טוב עם קשיים בחיים"
    זאב 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז תוותרו לו. כל מי שאתם תופסים הם אנשים טובים יראי שמים שמעדו פעם בגלל לחצים וכו' וכו', אז תוותרו, ככה נגיע רחוק ונהיה מדינה חזקה......... ועוד יותר מוטרפת.
    סגור