משפט

מיקרוסופט ו-OpenAI ממשיכות להסתבך? "מניפולציה ותביעה חסרת בסיס"

חודש לאחר שעיתון ה"הניו יורק טיימס" תבע את מיקרוסופט ו-OpenAI בגין שימוש במאמרי העיתון לצורך ניסויים בבינה מלאכותית ללא אישור, הגיבה החברה כי "מדובר במניפולציה ותביעה חסרת בסיס, הניו יורק טיימס לא מספר את הסיפור המלא"
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
לפני חודש תבע עיתון הניו יורק טיימס את מיקרוסופט וחברת OpenAI בגין שימוש ללא אישור במאמריו לצורך אימוני הבינה המלאכותית, זאת ללא אישור העיתון. ביממה האחרונה פרסמה OpenAI תגובה רשמית בנושא וטענה כי זה לא נכון וכי הניו יורק טיימס לא מספר את הסיפור במלואו: "מדובר במניפולציה ותביעה חסרת בסיס כדי לתמוך בטענות, למרות שמדובר על שימוש הוגן".
כזכור, בסוף החודש שעבר תבע עיתון הניו יורק טיימס את מיקרוסופט ו-OpenAI לאחר שלטענתו עשו שימוש במאמרי העיתון לצורך אימון הבינה המלאכותית, זאת ללא אישור. בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, דרש העיתון להורות על פיצויים בגובה מיליארדי דולרים וכן לסגור את ChatGPT.
אין מדובר בפעם הראשונה בה נתבעות שתי החברות, בשבוע שעבר שני מחברים של ספרי מדע בדיוני הגישה תביעה בטענה שהחברות "פשוט גנבו" את היצירות המגונות בזכויות יוצרים של הכותבים בכדי לעזור לבנות ולשפר את מערכת הבינה מלאכותית.
התביעה החדשה של הסופרים ניקולס בסבאנס וניקולס גייג', מציינת כי בעקבות התביעה של הניו יורק טיימס, הנתבעים "הודו בפומבי שבעלי זכויות יוצרים חייבים לקבל פיצוי על השימוש בעבודתם", ולפיכך הם קיבלו השראה והחליטו ולדרוש את מה שמגיע להם. בנוסף, הם אמרו כי כל רצונם הוא לייצג את מעמד הסופרים "שעבודתם המוגנת נגנבה באופן שיטתי על ידי חברות כמו מיקרוסופט ו-OpenAI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה