משפט

טראמפ ייפסל מלרוץ לנשיאות? מדינה שנייה אוסרת על מועמדותו

לאחר שקולורדו הכריזה כי נשיא ארה"ב לשעבר לא יוכל להתמודד בבחירות בשנה הבאה, מדינת מיין הצטרפה אליה. הסיבה: אירועי ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021 - וטענותיו לזיוף הבחירות שהביאו לכאורה להמרדה. הקמפיין של הרפובליקני מסר בתגובה כי יגיש ערעור על ההחלטה בהקדם האפשרי
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, unsplash)
פקיד הבחירות הבכיר של מדינת מיין בארצות הברית פסל הלילה (שישי) את דונלד טראמפ לרוץ בבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב במדינה בשנה הבאה. הפקיד נעץ את הסיבה לכך ב"מעורבותו באירועי ההשתלטות על הקפיטול בינואר 2021". מנגד, הקמפיין של טראמפ מסר בתגובה כי יגיש ערעור על ההחלטה בהקדם האפשרי.
 
מוקדם יותר השבוע, קבע בית המשפט העליון במדינת קולורדו כי טראמפ לא יוכל להתמודד לנשיאות במדינה. השופטים קיבלו את ההחלטה על סמך התיקון ה-14 לחוקה (סעיף 3) שעל פיו כל מי שהיה מעורב בהמרדה, לא יוכל להתמודד לנשיאות ארצות הברית.
מיין הפכה למדינה השנייה אחרי קולורדו שמונעת מהנשיא לשעבר להתמודד בפריימריז בעקבות אירועי ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. בדומה לתגובה לאחר הפסילה בקולורדו, צוות הבחירות של טראמפ הצהיר כי יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. מין נחשבת כמדינה דמוקרטית, כך שג'ו ביידן צפוי לנצח בבחירות במדינה.
 
הפסיקה תיכנס לתוקף רק בחודש הבא, כדי לאפשר לטראמפ אפשרות לערער לבית המשפט העליון של ארה״ב. שם, ממתין לטראמפ רוב לשמרנים, כך שייתכן כי הפסיקה של מדינת קולורדו תתהפך. במקביל, בית המשפט במדינת מישיגן דחה עתירה לפסילת מועמדותו של טראמפ, ובכך אפשר לו להתמודד לנשיאות במדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארה"ב הופכת מיום ליום למדינת עולם שלישי (ל"ת)
    אופיר 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור