משפט

האם אבו מאזן ידע על מתקפת החמאס מראש? ה"מתנה" החריגה של הרש"פ

בקונגרס הדואר העולמי שהתקיים בערב הסעודית, שנערך ערב המלחמה, העניקה המשלחת הפלסטינית כמתנה למנכ"ל האיגוד מסגרת הכוללת תמונה רקומה של ארץ ישראל מהים עד הירדן - ולצדה ציור של מפתח. בדרום הארץ, הופיע באופן מוזר פרח אדום: "יש לוודא שהתמונה תוחזר להם בצורת נזיפה"
מערכת ice |  1
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
קונגרס הדואר העולמי התקיים השנה בערב הסעודית, והסתיים ביום חמישי ה-5 באוקטובר. תוך פחות מ-48 שעות לאחר מכן נפתחה מתקפת הטרור של חמאס, שהביאה להירצחם ולנפילתם של יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים ישראלים. לצד משלחת מישראל בראשות שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, השתתפה בקונגרס הדואר גם משלחת פלסטינית בראשות שר התקשורת וטכנולוגיית המידע (MTIT) הפלסטיני, איסק סידר.
כמקובל באירועים בינלאומיים מעין אלה, העניקה המשלחת הפלסטינית למנכ"ל איגוד הדואר העולמי, מסהיקו מתוקי, מתנה. השנה ניתנה מסגרת הכוללת כמה תמונות רקומות. אולם בדיעבד, כאשר מביטים בעיון במתנה שהעניקה המשלחת הפלסטינית למנכ"ל איגוד הדואר, מגלים שהיא אינה תמימה כלל, והיא כוללת מסר פוליטי מקומם, תוך שעיתוי הדברים ערב הטבח בדרום, מוסיף למתנה הפלסטינית ממד מצמרר במיוחד.
המתנה הפלסטינית הנ"ל, כוללת מפה של ארץ ישראל מהים עד נהר הירדן. סוגיה המעוררת תמיהה מדוע משלחת פלסטינית מעניקה כמתנה מפה של ארץ ישראל? ואם אין די בכך, בדרום הארץ "שתלו" הפלסטינים פרח אדום. בנוסף, ניתן להבחין, כי בפינה הימנית העליונה של התמונה "שתלו" הפלסטינים ציור של מפתח, המהווה סמל ידוע בהפגנות של הפלסטינים, כהצהרה שהם, כביכול, מתכוונים לחזור לבתיהם בישראל.

מסהיקו מתוקי ואיסק סידר בקונגרס הדואר העולמי (צילום: איגוד הדואר העולמי)
יצויין, כי גם את דיון מליאת הסיום של קונגרס הדואר העולמי, ניצלה המשלחת הפלסטינית כדי לתקוף את ישראל, תוך שהם מכנים את ישראל "רשויות הכיבוש" ומאשימים אותה בכך שהיא אינה מכבדת את עצמאות הפלסטינים וכן, הבהירו, כי בכוונתם להמשיך להיאבק לקבלת מיליוני דולר מישראל, בגין חוב שלטענתם ישראל חבה להם עבור הטיפול בדואר בינלאומי ("דמי קצה").

צילום תקריב של המתנה המקוממת של הפלסטינים לאיגוד הדואר. משמאל ניתן לראות את המפה המלאה, ומימין את המפתח (צילום: באדיבות ועדת הדואר המשותפת ישראל רש"פ)
פחות מ-48 שעות לאחר סיום קונגרס הדואר העולמי בערב הסעודית, נפתחה מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס בדרום הארץ. התמונה המצמררת שהעניקה המשלחת הפלסטינית כמתנה למנכ"ל איגוד הדואר העולמי, וודאי תלויה כעת במסדרונות האיגוד. זאת, מבלי שלאיש שם יש מושג על התרגיל הפסול שעשו הפלסטינים.
עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת וראש וועדת הדואר המשותפת לישראל ולרש"פ סיפר: "איגוד הדואר העולמי הינו סוכנות מקצועית של האו"ם ואין לאפשר לפלסטינים לגרור אותו לנושאים פוליטיים. יש לוודא שהתמונה לא תהיה תלוייה במסדרונות האיגוד ותוחזר לפלסטינים בצירוף נזיפה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מציע לשלוח לשר התקשורת שלמה קרעי (ל"ת)
    קרעי יודע? 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור