משפט

אפס סובלנות למהללים את החמאס: זו ההחלטה של הפרקליטות

פרקליטות המדינה אישרה למשטרה לפתוח בחקירה בעשרות מקרים של פרסום דברי תמיכה ושבח לטרור החמאס מצד תושבי ישראל, והנחתה לאתר את המפרסמים ולבקש מבתי המשפט לעצור אותם במקרים הנדרשים עד תום ההליכים ולהעמידם לדין. עד כה, נחקרו קרוב ל-100 חשודים

מערכת ice |  2
פרקליט המדינה עמית איסמן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, ויסאם השלמון, unsplash)
מאז פריצתה של מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, שהובילה לפתיחת המלחמה, שבה ועולה התופעה של תמיכה ושבח בפעולות החמאס מצד תושבים בישראל. על רקע שורה של פרסומים ברשתות החברתיות, הודיעה פרקליטות המדינה כי "יש לגלות אפס סובלנות כלפי מי שמפרסמים – במפורש ואף במשתמע – גילויי תמיכה באויב ובמעשיו כלפי אזרחי המדינה, כמו גם גילויי תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל וכוחות הביטחון, הפועלים ללא לאות מול האויב".
בהתאם לכך, הנחה פרקליט המדינה עמית איסמן, לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסמים דברי שבח ותמיכה למעשי הזוועה – אף אם מדובר בפרסום בודד, ככל שהוא חמור ונוגע במישרין לתקופה הנוכחית.
בו בזמן, על רקע היותה של מדינת ישראל במלחמה ובשעת חירום, ולנוכח הצורך במתן מענה מהיר – החליטו איסמן והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים אלון אלטמן, לאשר למשטרה באופן חריג לפתוח בחקירה בלא אישור מוקדם של הפרקליטות, במקרים מובהקים של גילויי תמיכה בארגוני הטרור ובמעשי הטרור הרצחניים של אנשיהם. כל פנייה מצד גופי הביטחון ביחס לפרסומי שבח ואהדה מצד ישראלים, מטופלת מיידית על ידי מערך פרקליטים ייעודי, העומד בקשר ישיר עם גורמי המשטרה העוסקים בנושא, תוך קיצור משכי הטיפול.
בין המקרים בהם אושרה פתיחת חקירה: סייעת בגן ילדים בשרון, אשר פרסמה פוסט תמיכה בחמאס, בו כתבה בין היתר: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות התנגדות הפלסטינית ברצועת עזה"; עובד של הסהר האדום שהעלה פוסט בו נכתב: "7.10 הוא תאריך שלא נשכח כל עוד אנחנו בחיים".
מקרה אחר בו אושרה פתיחת חקירה נוגעת לדרשן במסגד בשועפאט שהכריז במערכת הכריזה: "תושבי הכפר הגיבורים. תביטו לעבר משפחותיכם בעיר עזה, שממנה באו האריות בהמוניהם לטובת ניצחונכם במסגד אל אקצא. האריות שהגיעו להגנתם על המסגד אל אקצא, קוראים לכל הבנים של המחנה הזה, קומו וצאו קומו וצאו". בנוסף נפתחה חקירה נגד תושב מזרח ירושלים, שהעלה מספר פרסומים בפייסבוק, ובהם: "היום הפלסטיני ביום גאווה", כמו גם "היום הטילים שלכם, ומחר אתם (עם לב ירוק) ההבטחה שלנו שקיימנו".
לצד אלו, אושרו חקירות בגין פרסום סרטונים של המעשים הקשים והאכזריים שבוצעו כלפי חיילים ואזרחים בדרום, אליהם נלוו גילויי תמיכה. כך למשל, אושרה חקירה בגין סרטון שבו נראים חיילי צה"ל רוקדים ושמחים, ובהמשך נראים חיילים הרוגים ומחבל מסתובב בין הגופות עם נשק, כאשר ברקע הסרטון נשמע שיר בערבית: "תהילתך חזרה עם השפלה ותבוסות, שהדרום קם להתנגד, ההיסטוריה של ההתעללות לא נרדמת, יירשם על אדמותינו אדמת האפוסים".
בפרקליטות המדינה מדגישים כי בכוונתם להמשיך לפעול בנחישות נגד כל גילוי של תמיכה במעשי טרור או הסתה למעשי טרור ואלימות. בהקשר הזה, חשוב עוד לציין כי הפרקליטות הנחתה כמה מראשי מוסדות ההשכלה הגבוהה שפנו אליה בעקבות מקרים של סטודנטים שפרסמו דברי שבח לטרור, להעביר את הפרטים למשטרה כדי שעניינם יטופל בהקדם גם במישור הפלילי, וזאת מעבר למישור המשמעתי בו מטפל המוסד הלימודי. בשעה זו נבחן עניינם של מספר סטודנטים ישראלים שפרסמו לכאורה דברי שבח ותמיכה בחמאס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגיע הזמן שהפרקליטות תתעשת על עצמה אפס סובלנות אפס (ל"ת)
    דן 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא רק בעת הזאת.
    רחל 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי מה שקרה לנו אנחנו חייבים לתמיד אפס סבלנות למעשים והטרור שלהם נמאס מ רפיסות .דיי צריך להתעורר ולהעניש אין סליחה ומחילה.
    סגור