משפט

בעקבות הלחימה: המשרד להגנת הסביבה בצעד חירום חריג

בהתאם לדרישת משרד האנרגיה מחברת החשמל להגביר את קצב פריקת הפחם לאור הסכנה לאספקת החשמל למשק, המשרד להגנת הסביבה ישנה באופן זמני וחריג את התנאים בנושא השימוש בפחם באתר אורות רבין; שינויים אלה יאפשרו הכפלה של קצב פריקת הפחם והגדלת מלאים להבטחת המשך אספקת חשמל לכל תושבי ישראל בעת מורכבת זו
מערכת ice |  1
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, unsplash)
לאור מצב החירום והלחימה ובין היתר צמצום אספקת הגז המביאה לסכנה לאספקת החשמל לישראל, ובהמשך לפניית משרד האנרגיה וחברת החשמל לביצוע שינויים בתנאי פריקת הפחם, תכולת הגופרית בפחם וערכי הפליטה של תחמוצות גופרית – בכוונת המשרד לשנות באופן זמני וחריג את התנאים בנושא השימוש בפחם באתר אורות רבין.
המשרד מפרסם את טיוטת תיקון היתר הפליטה, המשנה את התנאים המחייבים לחברת החשמל, להערות הציבור למשך שעתיים בשל דחיפות הנושא, עד לשעה 17:15.
המשרד להגנת הסביבה ימשיך לנטר ולפקח על שמירת איכות האוויר באזור לאור תנאי היתר הפליטה המעודכנים. לפי דרישת המשרד מחברת החשמל, ולאחר התייעצות עם איגוד ערים לשמירה על הסביבה שרון-כרמל, מערך ניטור האוויר הקיים בתחנה ובסביבתה יעובה באמצעות הוספת מכשירי ניטור. במקביל לשינוי היתר הפליטה, יוציא הממונה במשרד עדכון של הוראות הממונה לחברת החשמל בהיבטים אלה.
בכוונת המשרד לאשר את בקשת חברת החשמל לתקן את תנאי היתר הפליטה של תחנת הכוח אורות רבין לתקופת מלחמת "חרבות ברזל" בלבד, ולאפשר הקלות באופן פריקת הפחם, תכולת הגופרית שבו וערכי הפליטה לתחמוצות גופרית. למשרד להגנת הסביבה נמסר כי להערכת אנשי חברת החשמל ומשרד האנרגיה, הסרת מגבלות אלו תאפשר להכפיל את קצב פריקת הפחם והדבר חיוני להבטחת אספקת החשמל במדינה בתקופת חירום זו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכל אלה שלא רצים אחרי המלך האשכנזי
    התם 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכי הביתה כלומניקית
    סגור