משפט

תביעה של מיליון שקל נגד המדינה: "נפטר בגלל חיסון קורונה"

אמו של משה אוגור ז"ל, שנפטר בינואר השנה כשעתיים לאחר שקיבל חיסון חמישי לקורונה, תובעת את המדינה בסך מיליון שקל לאחר שהתקבל הדוח הפתולוגי שמצא קשר בין החיסון לבין דלקת בשריר הלב
מערכת ice | 
חיסון קורונה (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
משה אוגור ז"ל, בן 34, נפטר בינואר השנה לאחר שהתמוטט ומת בקופת החולים כללית בסניף ביאליק בנס ציונה, כשעתיים לאחר שקיבל חיסון נגד קורונה. כעת משפחתו תובעת מהמדינה מיליון שקל בטענה לקשר ברור בין המוות הטראגי לחיסון.
אוגור ז"ל סבל מסוכרת מאוזנת והיה במעקב אצל רופא המשפחה. הוא עשה ארבעה חיסונים לקורונה אך כמו רבים חלה בעבר. כשרצה לעשות גם את החיסון החמישי, חלה בפעם השנייה ולכן רופא המשפחה המליץ לו להמתין עם ביצוע החיסון. למרות זאת, הלך להתחסן.

מיד לאחר קבלת החיסון, התלונן המנוח על דפיקות לב מואצות. כעבור זמן קצר כשחש טוב יותר, שוחרר לביתו, אך חזר כעבור כשעה כשמצבו החמיר. בקופת החולים התמוטט והחל לפרכס, בוצעה בו החייאה, אך למרבה הצער הוא נפטר במקום.
אתר מאקו פרסם כי תשעה חודשים לאחר המוות, התפרסם הדוח הפתולוגי שמצא קשר בין החיסון ובין דלקת בשריר הלב (מיוקרדסיטיס) שהביאה בסופו של דבר, ככל הנראה למותו של המנוח. אמו של משה, כיורשת שלו, תובעת מהמדינה פיצוי על סך מיליון שקלים, באמצעות חוק נפגעי חיסונים בישראל.
משרד הבריאות מסר בתגובה: "המשרד משתתף בצערה של המשפחה. מיוקרדסיטיס היא אבחנה נדירה, בין שהיא מתרחשת ללא חיסון ובין שלאחר חיסון. לרוב מדובר בתחלואה קלה. הסיכוי למיוקרדיטיס לאחר תחלואה בקורונה, גבוה פי 3.4 לעומת הסיכון למיוקרדיטיס לאחר חיסון. המנוח הועבר למכון הלאומי לרפואה משפטית על פי דרישת משטרת ישראל במסגרת חקירה. לפיכך, מסירת מידע בקשר לממצאי בדיקותיו של המנוח יכולה להיעשות אך ורק בכפוף לאישור היחידה החוקרת. בנוסף, ומטבע הדברים בשל חיסיון רפואי וצנעת הפרט לא נוכל להתייחס לתוכן המידע הרפואי המובא בשאילתה או למידע רפואי אחר בעניינו של המנוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה