משפט

משפט נתניהו: האם שלמה פילבר הפר את הסכם עד המדינה?

הפרקליט הבכיר ניסים מרום מצא סתירות רבות בעדויות של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר, במסגרת משפט נתניהו. מסתמן כי פילבר יוזמן לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו 
מערכת ice |  1
שלמה פילבר בעדותו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על פי חוות הדעת של הפרקליט הבכיר עו"ד ניסים מרום, נקבע כי במסגרת מתן עדותו בבית המשפט של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, הוא הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עימו. מסתמן כי יוגש נגד פילבר כתב אישום. 
על פי פרסום של ישראל היום, בפרקליטות מתקיימים כעת דיונים לגבי הדוח שהגיש עו"ד ניסים מרום, כשמרבית הפרקליטים תומכים בהגשת כתב האישום נגד פילבר. בשלב זה, עדיין לא התקבלה החלטה סופית.
לאחר עדותו של עד המדינה פילבר במשפטו של רה"מ בנימין נתניהו, הוחלט למנות את הפרקליט הבכיר ניסים מרום, על מנת שיחבר חוות דעת שבמסגרתה יתבצע ניתוח של העדות שנתן פילבר ולאחר מכן יקבע האם הוא הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו, זאת לאחר שבמהלך העדות בביהמ"ש ביקשה התובעת יהודית תירוש להכריז עליו כעד עוין.
בחוות דעתו של מרום, עלה כי פילבר הפר את ההסכם שנחתם עמו, בכך שבמספר חלקים בעדותו בבית המשפט הוא סתר באופן חזיתי עדויות שנתן במשטרה, לאחר שחתם על הסכם עד המדינה. 
כאמור, פילבר חתם על הסכם עד מדינה, לאחר שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בזמן שניתנו לכאורה הטבות לבזק. לפי הפרסום, בפרקליטות מתקיימים דיונים לגבי חוות הדעת ורוב הפרקליטים תומכים בהגשת כתב אישום נגד פילבר בעקבות ההפרה, כך שהכיוון המסתמן הוא זימונו של עד המדינה לשימוע לפני הגשת כתב אישום פלילי נגדו. בשלב זה, עדיין לא התקבלה החלטה סופית.
אחרי שתירוש, הביעה את רצונה להכריז על פילבר כעד עוין, הוא אמר: "אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה. זה קשה לי נפשית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרקליטות = מאפיה (ל"ת)
    ליאת 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור