משפט

פרשת מין באולפנה: מורה מואשמת באונס ומעשים מגונים

אשת חינוך במוסד היוקרתי "שעלבים" חשודה בשורה של פגיעות מיניות בתלמידותיה. קורבנותיה סיפרו על נגיעות באיברים האינטימיים והטרדות חוזרות ונשנות בהודעות SMS. בית הספר ורב היישוב טייחו את המקרה - ועתה הפרקליטות תגיש כתב אישום חמור כנגדה. עורכת הדין של אחת הנפגעות: "היא צילקה את נפשן לצמיתות"
מערכת ice |  1
פרשת מין באולפנה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, unsplash, פלאש 90)
התפתחות דרמטית: פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום חמור נגד המורה ציפי דינר, חברת סגל האולפנה היוקרתית "שעלבים", בגין אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים. האולפנה שנמצאת בקריית החינוך המקומית מושכת אליה תלמידות מכל אזור המועצה האזורית גזר ומהעיר מודיעין הסמוכה לה, וכן תלמידות מרחבי הארץ.
במשך שנים דינר נחשבה למורה מוערכת באולפנת "שעלבים", מוסד חינוך בעל שם ועטוק שבחים במגזר הדתי שהוקם בשנת 1999 על ידי הרב אמיר אדרעי. בשנת 2021 הפרשה פורסמה לראשונה בתחקיר ידיעות אחרונות שכלל עדויות של תלמידות באולפנה שסיפרו כיצד דינר פגעה בהן מינית במהלך ולאחר שעות הלימודים.
הפגיעה המינית של דינר בתלמידותיה נמשכה לאורך זמן וכשהן נאלצות להמשיך ולפגוש אותה באולפנה באופן יומיומי. המעשים כללו נגיעות באיברים אינטימיים בניגוד לרצונן של התלמידות והטרדות חוזרות ונשנות בעל פה ובהודעות SMS. עם פיצוץ הפרשה גברה הביקורת כנגד אולפנת "שעלבים" ורב היישוב בנימין גדעון שטייחו את הממצאים, מה שהובילו לכך שדינר המשיכה ללמד במוסדות אחרים גם לאחר הגעת התלונות נגדה.
"אני זוכרת שהיא עשתה תאונה עם הרכב ובעלה היה בחו"ל, אז היא ביקשה שאני וחברה שלי נישן אצלה", סיפרה אחת המתלוננות. "שם היא נגעה לי בחזה בפעם הראשונה". בהמשך התיעוד תיארה: "היינו בכפיות ואז היו נגיעות של יד, ליטופים, בירך ובידיים, ככה זה התחיל. היא הייתה ממששת אותי בחזה, היא הייתה מספרת לי על בנות גדולות ממני שגם הן היו ישנות איתה. היא המשיכה בחייה ואני שילמתי מחיר חברתי כבד מאוד. אני לא יכולה לשתוק עוד". 
"צדק עבור הנפגעות"
הפרליקטות צפויה להגיש כתב אישום חמור נגד דינר על סמך עדותן המפורטות של שתיים מהנפגעות. כתב האישום כולל סעיפים של אונס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים. "באופן אכזרי ושיטתי ניצלה דינר את האמון הרב שקיבלה מתלמידותיה וצילקה את נפשן לצמיתות", מסרה פרופ' עו"ד דנה פוגץ' מהקריה האקדמית אונו המייצגת את הנפגעת בתיק ב'. 

"ניסיון הטיוח וההשתקה ייזכרו לדראון עולם". פרופ' דנה פוגץ (צילום: הקריה האקדמית אונו)
פרופ' פוגץ' הוסיפה להתייחס לתגובתה הרפה של הנהלת האולפנה למקרה הקשה. "ניסיון הטיוח וההשתקה של המקרים על ידי האולפנה ועל ידי רב היישוב ייזכרו לדראון עולם". אני גאה בנפגעת שבחרה באומץ לשבור את קשר השתיקה ולדרוש עבורה ועבור יתר הנפגעות צדק. אין ספק שהקושי להתלונן בנסיבות כאלה, כנגד אישה, בעלת כוח בבית הספר ובקהילה, הוא עצום. אני מקווה שהצעד האמיץ שעשתה ב', יעודד נפגעות נוספות להגיש תלונה ולהביא צדק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוב הציונות הדתית
    משמרת הצניעות 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הציונות הדתית מנסה לטייח ולהסתיר את עבירות המין ???? מוזר -כולם שם צדיקים וטהורים כמו גליון ההרשעות של סמוטריץ ובן גביר
    סגור