משפט

המשמר הלאומי מתקדם: זה התאריך שבו יוקם הפרויקט

פרויקט הדגל של השר בן גביר מתקדם ומציב יעדים ומשימות שיכללו אלפי תקנים, עם תאריך יעד הקמה ולמי יהיה כפוף: למשטרה או לשר?

דוד זולדן | 
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
פרויקט: "המשמר הלאומי" של השר בן גביר מתקדם: המשמר הלאומי של השר בן גביר יכלול תוך חמש שנים מהיום אלפי תקנים על בסיס מג"ב ויהיה כפוף למשטרה ולמפכ"ל אך במדיניות ייחודית של השר לביטחון לאומי.
הוועדה ממליצה בנוסף כי המשמר הלאומי יוקם בהדרגתיות ולשם כך יש צורך לגייס בשנה הנוכחית ובשנה הבאה כ־1,300 לוחמים שיוכשרו לפעילות הייחודית של המשמר.
בוועדה שיזם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חברים בין השאר האלוף (מיל') יפתח רון טל, ניצב בדימוס שלומי קעטבי וגונדר בדימוס אילן מלכא, כמו גם נציג המל"ל תא"ל איציק בר, נציג המל"ל ונציגי השב"כ וצה"ל.
עיקר עבודתה של הוועדה עוסק בתרחישים ציבוריים שצפויים במדינת ישראל החל ממלחמה רב־זירתית עם אויבים מחוץ לגבולות המדינה, ועד אירועי הפרות סדר רב־זירתיים עד כדי "התקוממות עממית אלימה", שתכליתה ערעור ריבונות מדינת ישראל, חוסר משילות ופגיעה ביציבות ובסדרי השלטון. כך לפי "ישראל היום" בחלק מהדיונים עלה חשש ממשי מכך שהנשק במגזר הערבי, שבו נעשה שימוש לעת עתה לפעילות פלילית, יופנה למישור הלאומני.
שר הביטחון יואב גלנט נמנה על המתנגדים החריפים למשמר הלאומי ולפני מספר שבועות שיגר מכתב חריף ובו התנגד נמרצות להקמת המשמר הלאומי כגוף נפרד מהמשטרה שכפוף ישירות לבן גביר. השר בן גביר עקץ: "זה קצת מגוחך ששר הביטחון שהצבא כפוף לו אומר שזה סכנה שגוף בטחוני יהיה כפוף לשר".
גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התנגד למשמר הלאומי ואמר: "משמר לאומי מנותק מהמשטרה - פגיעה קשה בביטחון אזרחי ישראל".
ובתוך כך קבעה הוועדה כי: "יוקם משמר לאומי שיהיה כוח לאומי ממלכתי מבצעי רב־תכליתי, שיהיה כפוף למשטרת ישראל ובעל עצמאות תפקודית לטיפול באותן הפרות הסדר, ולהתמודדות עם תרחיש 'שומר החומות 2'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה