משפט

בן גביר יתפטר? נתניהו תחת אולטימטום. כל הפרטים

בן גביר מכנס "התייעצות דחופה" בסיעתו לאחר שפורסם כי ישראל אישרה העברת נשק לפלסטינים. בן גביר איים על רה"מ: "תתחייב בקולך שלא אישרת העברת נשק למחבלים, אחרת יהיו השלכות"

דוד זולדן |  3
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
משבר בקואליציה? השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני בטחוני איתמר בן גביר זועם על כוונת רה"מ לחמש את הרשות הפלסטינית: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".
גם ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיב לפרסום על ההעברה של נשק ורכבים צבאיים לרש"פ וכתב בחשבון הטוויטר: "נורא ואיום. אם זה נכון אני לא יודע לחיות עם זה בשום צורה. לא באנו לשחק".
שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' זועם אף הוא על המהלך והאשים הבוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שצעדי החימוש של הרשות הפלסטינית, שעליהם דווח בגלי צה"ל, מבוצעים על מנת לרצות את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. בסביבת השר כלל לא הכירו את המהלך, ומסרו כי הוא "רתח מזעם". ההערכה בסביבת סמוטריץ' היא שקידום העברת הנשק לרשות הפלסטינית, כמו גם המגעים לפשרה בבית הנשיא בנוגע למהפכה המשפטית, הם תשלום לבני גנץ על מנת להקים עמו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו. בעקבות זאת, סמוטריץ' ובן גביר מכנסים הבוקר התייעצות דחופה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד מסמר בארון הקבורה הפוליטי של ביבי והליכוד (ל"ת)
    תתעוררו 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בן גביר לא הולך לשום מקום
    רפי פרץ 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חלאס!!! עם איומי הסרק שלו ושל החבר סמוטריץ'. אתם במלכוד 22, או להישאר בממשלה שהיא רחוק מלהיות ימין מלא מלא. או לפרק אותה ולא לעבור את אחוז החסימה כי כולנו רואים איזה עבודה משובחת עושה השר לביטחון פנים!!! במילים אחרות, שאט דה פאק אפ
    סגור
  • לרפי רף השכל-בוחרי הליכוד לא יבחרו במי שנותן נשק לערבים (ל"ת)
    תתעורר 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור