משפט

האלוף לשעבר מזהיר: "הסכנה הקיומית מוחשית מתמיד"

האלוף (מיל') רון-טל מודאג מהשלכות הדיון בבג"ץ ואומר כי: "חיזבאללה וחמאס 'יושבים ביציע' ומוחאים כפיים לנוכח השסע והפילוג ביננו, וההתגוששות הזו היא גול עצמי מפואר ומסוכן"
דוד זולדן | 
יפתח רון טל (צילום זמורה)
בצל דיוני בג"צ על פסקת ההתגברות, התייחס אמש האלוף (מיל') יפתח רון טל לקרע בעם והזהיר כי המשבר הפנימי מעמיד את מדינת ישראל בפני איומים ביטחוניים חסרי תקדים. רון טל נאם בכנס של הוועדה המרחבית לתכנון ובניה 'זמורה', בה חברות המועצות המקומיות מזכרת בתיה, קריית עקרון ובני עי"ש בהשתתפות ראשי המועצות וגורמי תכנון נוספים. בין המשתתפים: יו"ר זמורה אלון יוניאן, ראש מועצת מזכרת בתיה גבי גאון, ראש מועצת קריית עקרון חובב צברי, ראש מועצת בני עי"ש אריה גראלה ושמעון (מוני) מעתוק, לשעבר יו"ר הוועדה הממונה בטבריה ומנכ"ל המשרד לשירותי דת.
"מי שחושב שדיבורים על סכנה קיומית הם הגזמה, אז יש לי חדשות רעות בשבילו", הזהיר רון טל. "בהקבלה מעולם הכדורגל, השלטון באיראן, ואויבנו הקרובים חיזבאללה וחמאס 'יושבים ביציע' ומוחאים כפיים לנוכח השסע והפילוג שהחברה הישראלית עוברת בחודשים האחרונים, וההתגוששות הזו היא גול עצמי מפואר ומסוכן".
רון-טל מחזיק בניסיון רב שנים בניהול מערכות מורכבות בצבא כמפקד אוגדה ומפקד זרוע היבשה, וכן בתפקידים בכירים בגופים ציבורים כיו"ר חברת נמלי ישראל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל ויו"ר הדירקטוריון של 'מגדל חברה לביטוח'".
"בכל שנותיי כמפקד ואחר כך כמנהל בתפקידים מגוונים, למדתי שעליי קודם כל להיות שליח", ציין רון-טל. "כל מנהיג או דמות מובילה בכל ארגון, ובפרט בגופים ציבוריים, חייב להיות עם תודעה שטובת הציבור היא ערך עליון שיש לדבוק בו". רון-טל סיפר לנוכחים כי בעת ששימש כמח"ט בגזרת רמאללה, השתתף בראיון מיוחד יחד עם מח"טים מגזרות אחרות במהלכו הם נשאלו: 'מיהו המנהיג הנערץ עליך'? "עניתי כי בעיניי דוד המלך הוא המנהיג האידיאלי, שדמותו מבטאת מצד אחד הנהגה אזרחית, צבאית ופוליטית באופן עוצמתי אך גם היה בו גם ממד של רוך ונועם. התכונות הללות שימשו לי כמצפן בכל התפקידים אותם מילאתי. באותו אופן, החלטתי לתלות בכל לשכה אליה נכנסתי בצבא את הפסוק: 'לא בחייל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר ה''. דווקא בתקופה הזו, בשעה שמדינת ישראל מצויה במאבק קיומי אנחנו צריכים להבין שההתנגשות הכוחנית של חלקים בתוכנו מפוררת את הלכידות ואת הרוח שאפיינה אותנו במשך יותר מ-2000 שנה".
בסיום דבריו, פנה רון-טל, תושב מזכרת בתיה, לאנשי הוועדה לתכנון ובנייה כמשרתי ציבור שאמונים על היבטי פיקוח ותקינה שלעיתים לא מתיישבים עם הרצונות של נבחרי הציבור. "הממשק בין מי שעומדים בין ראש ההיררכיה לבין הרגולטור הוא קריטי וצריך כל העת למצוא את הדרך להסתדר, לעבוד בשיתוף פעולה ולא בצורה של כיפופי ידיים. מהיכרותי את הנפשות הפועלות סביב השולחן הזה ואת רמת המקצועיות והענייניות בעשייה שלכם, לא רק שאין התנגשות אלא עובדים בשיתוף פעולה יוצא דופן שהוא מופת של שירות לאזרח ולתושב". 
יו"ר ועדת 'זמורה' אלון יוניאן ציין: "בוועדות לתכנון ובנייה ישנם מהלכים שנוגעים ישירות לאיכות חיי התושבים ולרווחתם, תוך מתן פתרונות יצירתיים. אנו רואים בכל יום כיצד היחס האישי ש'זמורה' מעניקה לכל תושב, תוך הקפדה על רמה מקצועית בלתי מתפשרת, תורמים לשקיפות, למנהל תקין ומסייעים בהסרת חסמים וקיצור זמנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה