משפט

ביידן יודח? ההכרזה החריגה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי

קווין מקארתי טוען כי "יש עדויות" למעורבות של נשיא ארה"ב בעסקאות כלכליות שבהן היה מעורב בנו האנטר. על הפרק: פתיחת חקירה בחשד לשחיתות, ייתכן שעד סוף החודש. המהלך מעורר סערה בקרב גורמים במפלגה הרפובליקנית, הטוענים כי אין ראיות ממשיות הקושרות את האב לפרשה
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Alexandros Michailidis/ shutterstock)
ברקע הדיווחים על הסכם הפשרה שחתם בנו האנטר במסגרת חקירתו הפדרלית, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי קווין מקארתי הודיע היום (שלישי) כי הוא אישר פתיחת חקירה רשמית שמטרתה להדיח את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. על פי מקורות בתקשורת העולמית, ביום חמישי הקרוב צפויה להתקיים ישיבת ועדה מיוחדת במהלכה יציע מקארתי לפתוח בחקירת הדחה נגד הנשיא. בנאום שנשא מקארתי טען כי: "הנשיא ג'ו ביידן שיקר לעם האמריקאי, יש לנו עדויות".
לדברי גורמים המעורים בפרטים, הליך שכזה על פי מקארתי הוא "הצעד ההגיוני הבא". מקארתי, המכהן כחבר הקונגרס משנת 2007 מטעם מדינת קליפורניה, החליף בנובמבר 2022 את ננסי פלוסי בתפקיד יו"ר בית הנבחרים האמריקאי. הוא התייחס לאחרונה להליכי חקירה הקשורים בעסקאות בהיקפים גדולים בהן מעורב בנו. לאור ההתקדמות בצעדיו אלו, אמר מקארתי לגורמים במפלגה הרפובליקנית כי הוא מתכוון לפתוח בחקירת הדחה "עד סוף חודש ספטמבר". מקורות נוספים מחזקים כוונה זו.
 

עם זאת, טרם פורסמה כל ראייה הקושרת את הנשיא עצמו לעסקאות של בנו, או מעידה על כך שזכה לרווח כלשהו מהן. למעשה, נכון לכתיבת שורות אלה, למפלגה הרפובליקנית אין שום הוכחה לכך שביידן ניצל בדרך זו או אחרת את קשריו של בנו במדינות זרות. מהלך זה יוצר עימות פנימי בקרב שורות המפלגה הרפובליקנית. ביידן נחקר בחשד לעבירות מס בעבר, בעיקר ביחס לפעילותו העסקית-פיננסית בסין, אלא שחקירה זו נעצרה במהלך הבחירות לנשיאות וחודשה ב-2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה